Omlazená Kia K3 se poprvé představila loni v listopadu, na její severoamerickou specifikaci ale došlo až nyní. Sedan Forte a pětidveřový hatchback Forte5 tak mají nejen modernější vzhled, ale i vylepšenou techniku.
Zvenku je facelift především o jakémsi „poevropšťování.“ Máme tu tedy širší masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která se dotýká nových světel s LED diodami denního svícení pro vyšší výbavové stupně, přepracovaný nárazník (sedan má hranaté mlhovky, hatchback kulaté) a upravená zadní světla, rovněž s možností full-LED optiky pro vyšší výbavové verze. Sedan se od hatchbacku dále odlišuje například nabídkou dvou designů již zmiňované masky.
Sedan bude v nabídce ve výbavových stupních LX, S a EX, přičemž novinkou je prostřední linie S. Ta hraje na sportovní notu, když vedle 16palcových kol, zadního spoileru, chromovaných koncovek výfuku a specifického čalounění nabídne sportovní naladění podvozku. Vedle dynamické stránky ale umí Forte S ukázat i tu komfortní, nabízí tak například multimediální systém UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Tento infotainment má také špičkové provedení EX, které dále poznáte podle 17palcových kol, koženého čalounění sedadel (vpředu je vyhřívání a u řidiče elektrické nastavování v deseti směrech), dvouzónové automatické klimatizace a bezklíčkového startování. Bez rozdílu výbavy je standardně nabízen volič Drive Mode Select s režimy Normal, Eco a Sport.
Forte5 přijíždí ve stupních LX, EX a SX. Nejvíce změn přináší prostřední linie EX s multimediálním systémem UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, koženým čalouněním sedadel (vpředu je vyhřívání), dvouzónovou automatickou klimatizací a bezklíčkovým startováním. Vrchol nabídky má, vzhledem ke sportovní orientaci, 18palcová kola, odlišný design přední i zadní části s červenými akcenty a dvojitou koncovku výfuku. Za příplatek je k dispozici balíček Orange Color s oranžovými koženými segmenty sedadel a kontrastním prošívání řadící páky a sedaček.
Pod kapotou sedanu najdeme nový dvoulitrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, případně, u linie EX, dvoulitr GDI se šestistupňovým automatem. Hatchback začíná na dvoulitru GDI se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení SX dostalo přeplňovanou šestnáctistovku T-GDI s novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Plejáda bezpečnostních prvků obou sourozenců zahrnuje varování před čelní srážkou, autonomní brzdění, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, monitorování slepého úhlu nebo hlídání dopravy za vozidlem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.