Omlazená Kia K3 se poprvé představila loni v listopadu, na její severoamerickou specifikaci ale došlo až nyní. Sedan Forte a pětidveřový hatchback Forte5 tak mají nejen modernější vzhled, ale i vylepšenou techniku.
Zvenku je facelift především o jakémsi „poevropšťování.“ Máme tu tedy širší masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která se dotýká nových světel s LED diodami denního svícení pro vyšší výbavové stupně, přepracovaný nárazník (sedan má hranaté mlhovky, hatchback kulaté) a upravená zadní světla, rovněž s možností full-LED optiky pro vyšší výbavové verze. Sedan se od hatchbacku dále odlišuje například nabídkou dvou designů již zmiňované masky.
Sedan bude v nabídce ve výbavových stupních LX, S a EX, přičemž novinkou je prostřední linie S. Ta hraje na sportovní notu, když vedle 16palcových kol, zadního spoileru, chromovaných koncovek výfuku a specifického čalounění nabídne sportovní naladění podvozku. Vedle dynamické stránky ale umí Forte S ukázat i tu komfortní, nabízí tak například multimediální systém UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Tento infotainment má také špičkové provedení EX, které dále poznáte podle 17palcových kol, koženého čalounění sedadel (vpředu je vyhřívání a u řidiče elektrické nastavování v deseti směrech), dvouzónové automatické klimatizace a bezklíčkového startování. Bez rozdílu výbavy je standardně nabízen volič Drive Mode Select s režimy Normal, Eco a Sport.
Forte5 přijíždí ve stupních LX, EX a SX. Nejvíce změn přináší prostřední linie EX s multimediálním systémem UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, koženým čalouněním sedadel (vpředu je vyhřívání), dvouzónovou automatickou klimatizací a bezklíčkovým startováním. Vrchol nabídky má, vzhledem ke sportovní orientaci, 18palcová kola, odlišný design přední i zadní části s červenými akcenty a dvojitou koncovku výfuku. Za příplatek je k dispozici balíček Orange Color s oranžovými koženými segmenty sedadel a kontrastním prošívání řadící páky a sedaček.
Pod kapotou sedanu najdeme nový dvoulitrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, případně, u linie EX, dvoulitr GDI se šestistupňovým automatem. Hatchback začíná na dvoulitru GDI se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení SX dostalo přeplňovanou šestnáctistovku T-GDI s novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Plejáda bezpečnostních prvků obou sourozenců zahrnuje varování před čelní srážkou, autonomní brzdění, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, monitorování slepého úhlu nebo hlídání dopravy za vozidlem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?