Zvenku je facelift především o jakémsi „poevropšťování.“ Máme tu tedy širší masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která se dotýká nových světel s LED diodami denního svícení pro vyšší výbavové stupně, přepracovaný nárazník (sedan má hranaté mlhovky, hatchback kulaté) a upravená zadní světla, rovněž s možností full-LED optiky pro vyšší výbavové verze. Sedan se od hatchbacku dále odlišuje například nabídkou dvou designů již zmiňované masky.
Sedan bude v nabídce ve výbavových stupních LX, S a EX, přičemž novinkou je prostřední linie S. Ta hraje na sportovní notu, když vedle 16palcových kol, zadního spoileru, chromovaných koncovek výfuku a specifického čalounění nabídne sportovní naladění podvozku. Vedle dynamické stránky ale umí Forte S ukázat i tu komfortní, nabízí tak například multimediální systém UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Tento infotainment má také špičkové provedení EX, které dále poznáte podle 17palcových kol, koženého čalounění sedadel (vpředu je vyhřívání a u řidiče elektrické nastavování v deseti směrech), dvouzónové automatické klimatizace a bezklíčkového startování. Bez rozdílu výbavy je standardně nabízen volič Drive Mode Select s režimy Normal, Eco a Sport.
Forte5 přijíždí ve stupních LX, EX a SX. Nejvíce změn přináší prostřední linie EX s multimediálním systémem UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, koženým čalouněním sedadel (vpředu je vyhřívání), dvouzónovou automatickou klimatizací a bezklíčkovým startováním. Vrchol nabídky má, vzhledem ke sportovní orientaci, 18palcová kola, odlišný design přední i zadní části s červenými akcenty a dvojitou koncovku výfuku. Za příplatek je k dispozici balíček Orange Color s oranžovými koženými segmenty sedadel a kontrastním prošívání řadící páky a sedaček.
Pod kapotou sedanu najdeme nový dvoulitrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, případně, u linie EX, dvoulitr GDI se šestistupňovým automatem. Hatchback začíná na dvoulitru GDI se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení SX dostalo přeplňovanou šestnáctistovku T-GDI s novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Plejáda bezpečnostních prvků obou sourozenců zahrnuje varování před čelní srážkou, autonomní brzdění, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, monitorování slepého úhlu nebo hlídání dopravy za vozidlem.