Kia Forte modernizací prokoukla, lepší než Cee'd ale není

Omlazená Kia Forte5 je hezčí a technicky vyspělejší.
Omlazená Kia Forte5 je hezčí a technicky vyspělejší., foto: Kia Motors
ar6 25. ledna 2016 02:15
Sdílej:

Omlazená Kia K3 se poprvé představila loni v listopadu, na její severoamerickou specifikaci ale došlo až nyní. Sedan Forte a pětidveřový hatchback Forte5 tak mají nejen modernější vzhled, ale i vylepšenou techniku.

Zvenku je facelift především o jakémsi „poevropšťování.“ Máme tu tedy širší masku chladiče ve tvaru tygřího nosu, která se dotýká nových světel s LED diodami denního svícení pro vyšší výbavové stupně, přepracovaný nárazník (sedan má hranaté mlhovky, hatchback kulaté) a upravená zadní světla, rovněž s možností full-LED optiky pro vyšší výbavové verze. Sedan se od hatchbacku dále odlišuje například nabídkou dvou designů již zmiňované masky.

Sedan bude v nabídce ve výbavových stupních LX, S a EX, přičemž novinkou je prostřední linie S. Ta hraje na sportovní notu, když vedle 16palcových kol, zadního spoileru, chromovaných koncovek výfuku a specifického čalounění nabídne sportovní naladění podvozku. Vedle dynamické stránky ale umí Forte S ukázat i tu komfortní, nabízí tak například multimediální systém UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Tento infotainment má také špičkové provedení EX, které dále poznáte podle 17palcových kol, koženého čalounění sedadel (vpředu je vyhřívání a u řidiče elektrické nastavování v deseti směrech), dvouzónové automatické klimatizace a bezklíčkového startování. Bez rozdílu výbavy je standardně nabízen volič Drive Mode Select s režimy Normal, Eco a Sport.

Forte5 přijíždí ve stupních LX, EX a SX. Nejvíce změn přináší prostřední linie EX s multimediálním systémem UVO se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, koženým čalouněním sedadel (vpředu je vyhřívání), dvouzónovou automatickou klimatizací a bezklíčkovým startováním. Vrchol nabídky má, vzhledem ke sportovní orientaci, 18palcová kola, odlišný design přední i zadní části s červenými akcenty a dvojitou koncovku výfuku. Za příplatek je k dispozici balíček Orange Color s oranžovými koženými segmenty sedadel a kontrastním prošívání řadící páky a sedaček.

Pod kapotou sedanu najdeme nový dvoulitrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, případně, u linie EX, dvoulitr GDI se šestistupňovým automatem. Hatchback začíná na dvoulitru GDI se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení SX dostalo přeplňovanou šestnáctistovku T-GDI s novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Plejáda bezpečnostních prvků obou sourozenců zahrnuje varování před čelní srážkou, autonomní brzdění, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, monitorování slepého úhlu nebo hlídání dopravy za vozidlem.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.