Před čtyřmi roky představil Lexus koncept LF-LC a popravdě řečeno bylo tehdy jen málo lidí, kteří by si vsadili na to, že se něco podobného někdy objeví v běžné produkci. Japonci ale opět překvapili, některé snad i mírně šokovali, když v Detroitu ukázali model LC 500.
Pokud patříte k té skupině fanoušků, co většině automobilek vyčítá přílišné odlišení konceptu od sériové podoby, pak je LC 500 autem přesně pro Vás. Jistě, několik divokých detailů zmizelo, ve své podstatě se ale čtyřmístné kupé stále tváří velmi futuristicky, za což mohou proudnicové křivky a několik ostrých zlomů. Přední část zdobí, jak se již stalo tradicí, maska chladiče ve tvaru vřetene s chromovaným rámečkem a trojdimenzionálním výpletem. Full-LED světla, tvořená třemi zdroji, jsou kvůli orámování protažena až do spodní části předního nárazníku. Částečně do nich zasahují LED diody denního svícení ve tvaru písmene L. Tvarování světel v zadní části do jisté míry kopíruje ty vpředu, jejich optika navíc dokáže zobrazovat písmeno L. O lepší obtékání vzduchu se stará nejen difuzor se dvěma koncovkami výfuku, ale také příplatkový aktivní zadní spoiler. Další volba čeká na budoucího majitele v oblasti střechy, která je standardně skleněná, ale za příplatek může být vyrobena z karbonu, respektive v oblasti kol, kde mohou být standardní „dvacítky“ nahrazeny o palec většími ráfky z kovaného hliníku.
Uvnitř je výrazná orientace na řidiče, což potvrzuje nejen tvar sedadla, ale i jeho pozice, která je co nejblíže těžišti vozu. Pokud by ale základní sedačky byly i přes veškeré superlativy málo, nabídne Lexus jejich sportovnější variantu s odpovídajícími materiály i tvarem. Automobilka dále upozorňuje na volant „se správným průměrem,“ pod nímž jsou pádla převodovky z hořčíkové slitiny. Multimediální systém disponuje upraveným softwarem, čímž se výrazně zrychlí jeho operace, vylepšením prošla také grafika obrazovky. Vedle ní jsou stylové analogové hodiny, naopak přístrojový štít je i přes stříbrný rámeček digitální. Podobně jako u jiného modelů značky, i v tomto případě bude k dispozici audio Mark Levinson, nahrazující standardní soustavu Pioneer.
LC 500 je vůbec prvním Lexusem, využívajícím novou platformu pro prémiové modely s pohonem zadních kol. Její největší devizou je přesunutí co největší části hmotnosti směrem ke středu vozu a současně níže k zemi, čímž došlo k nalezení ideálního těžiště. Jednotlivá kola jsou navíc posunuta do rohů karosérie, což spolu s krátkými převisy jen pomůže jízdním vlastnostem. Na výrobu samonosné karosérie byla použita vysokopevnostní ocel, dveře jsou navíc z karbonu a podlaha zavazadelníku z kompozitů. Podařilo snížit hmotnost, jež je rozložená v poměru 52:48. Zavěšení kol na obou koncích vozu je víceprovkové.
O pohon 4760 milimetrů dlouhého, 1920 milimetrů širokého a 1345 milimetrů vysokého kupé se bude starat atmosférický pětilitrový osmiválec s výkonem 467 koní při 7100 ot./min a točivým momentem 527 Nm při 4800 ot./min. Jednotka je vybavena duální soustavou sání, kovanými ojnicemi nebo titanovými ventily, výfukový systém obsahuje speciální ventil, upravující projev osmiválce. Síla motoru je na zadní kola přenášena přes desetistupňový automat, s nímž je LC 500 schopno akcelerace z 0 na 96 km/h za méně než 4,5 sekundy.
Ani u luxusního kupé nesmí chybět balíček Lexus Safety System+, obsahující přenárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla a radarový tempomat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.