Před čtyřmi roky představil Lexus koncept LF-LC a popravdě řečeno bylo tehdy jen málo lidí, kteří by si vsadili na to, že se něco podobného někdy objeví v běžné produkci. Japonci ale opět překvapili, některé snad i mírně šokovali, když v Detroitu ukázali model LC 500.
Pokud patříte k té skupině fanoušků, co většině automobilek vyčítá přílišné odlišení konceptu od sériové podoby, pak je LC 500 autem přesně pro Vás. Jistě, několik divokých detailů zmizelo, ve své podstatě se ale čtyřmístné kupé stále tváří velmi futuristicky, za což mohou proudnicové křivky a několik ostrých zlomů. Přední část zdobí, jak se již stalo tradicí, maska chladiče ve tvaru vřetene s chromovaným rámečkem a trojdimenzionálním výpletem. Full-LED světla, tvořená třemi zdroji, jsou kvůli orámování protažena až do spodní části předního nárazníku. Částečně do nich zasahují LED diody denního svícení ve tvaru písmene L. Tvarování světel v zadní části do jisté míry kopíruje ty vpředu, jejich optika navíc dokáže zobrazovat písmeno L. O lepší obtékání vzduchu se stará nejen difuzor se dvěma koncovkami výfuku, ale také příplatkový aktivní zadní spoiler. Další volba čeká na budoucího majitele v oblasti střechy, která je standardně skleněná, ale za příplatek může být vyrobena z karbonu, respektive v oblasti kol, kde mohou být standardní „dvacítky“ nahrazeny o palec většími ráfky z kovaného hliníku.
Uvnitř je výrazná orientace na řidiče, což potvrzuje nejen tvar sedadla, ale i jeho pozice, která je co nejblíže těžišti vozu. Pokud by ale základní sedačky byly i přes veškeré superlativy málo, nabídne Lexus jejich sportovnější variantu s odpovídajícími materiály i tvarem. Automobilka dále upozorňuje na volant „se správným průměrem,“ pod nímž jsou pádla převodovky z hořčíkové slitiny. Multimediální systém disponuje upraveným softwarem, čímž se výrazně zrychlí jeho operace, vylepšením prošla také grafika obrazovky. Vedle ní jsou stylové analogové hodiny, naopak přístrojový štít je i přes stříbrný rámeček digitální. Podobně jako u jiného modelů značky, i v tomto případě bude k dispozici audio Mark Levinson, nahrazující standardní soustavu Pioneer.
LC 500 je vůbec prvním Lexusem, využívajícím novou platformu pro prémiové modely s pohonem zadních kol. Její největší devizou je přesunutí co největší části hmotnosti směrem ke středu vozu a současně níže k zemi, čímž došlo k nalezení ideálního těžiště. Jednotlivá kola jsou navíc posunuta do rohů karosérie, což spolu s krátkými převisy jen pomůže jízdním vlastnostem. Na výrobu samonosné karosérie byla použita vysokopevnostní ocel, dveře jsou navíc z karbonu a podlaha zavazadelníku z kompozitů. Podařilo snížit hmotnost, jež je rozložená v poměru 52:48. Zavěšení kol na obou koncích vozu je víceprovkové.
O pohon 4760 milimetrů dlouhého, 1920 milimetrů širokého a 1345 milimetrů vysokého kupé se bude starat atmosférický pětilitrový osmiválec s výkonem 467 koní při 7100 ot./min a točivým momentem 527 Nm při 4800 ot./min. Jednotka je vybavena duální soustavou sání, kovanými ojnicemi nebo titanovými ventily, výfukový systém obsahuje speciální ventil, upravující projev osmiválce. Síla motoru je na zadní kola přenášena přes desetistupňový automat, s nímž je LC 500 schopno akcelerace z 0 na 96 km/h za méně než 4,5 sekundy.
Ani u luxusního kupé nesmí chybět balíček Lexus Safety System+, obsahující přenárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla a radarový tempomat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.