Automobilový designer a podnikatel Henrik Fisker je jedním z lidí, který nikdy neví, kdy přestat s prací. To potvrzuje tím, že se stává novým šéfdesignerem společnosti VLF Automotive.
VLF Automotive je nedávno vzniklá americká automobilka, která má poměrně jasné cíle. Její vize je ze známé Fiskerovi Karmy postavit benzín požírající sportovní bestii.
Jedná se o značnou ironii, že design, i když upravený, který byl navržen pro vůz snažící se o zachování naší planety zelenější, se nyní stane předobrazem agresivního sportovního vozu. Nicméně ani sám stvořitel Karmy – Henrik Fisker není proti. Sám se totiž bude na projektu podílet jako šéfdesigner.
Pod karoserií, která jak jsme již zmínili bude vycházet za známé Karmy, nalezneme motor pocházející ze Chevroletu Corvette ZR1 s výkonem 638 koní točivým momentem 819 koní. Motor je spojen se šestistpupňovou manuální převodovkou nebo se čtyřstuňovým manuálem.
Dostupná má být i verze s 6,2 litrovým osmiválcem 6,2 litru produkující výkon 450 koní a točivý moment 609 Nm.
Vůz se bude snažit konkurovat zejména rychlým limuzínám Porsche Panamera a Aston Martin Rapide.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.