Alfa Romeo zveřejnila nové video, které naznačuje, že se brzo do showroomů značky dostane speciální edice vozu 4C Spider. Ta má slavit výročí jednoho ze ztěžejních modelů Alfy v celé historii.
Jak se ale dalo čekat, video toho moc neprozradilo. Italská společnost bude slavit 50. výročí legendárního kabrioletu Duetto Spider a pro tuto příležitost připravuje výrobně omezenou verzi kabria 4C Spider. Zatím se ale neví, jaké změny vůz nabídne, a to i přes zveřejněné video.
Ve standardní podobě je tenhle italský stroj poháněn přeplňovaným 4-válcem o objemu 1,75 litru s výkonem 237 koní. Ten je poslán na zadní kola přes automatickou převodovku se dvěma spojkami a zrychlení z nuly na stovku zřejmě zůstane na cifře 4,5 sekundy. Tím pádem nečekejme žádné mechanické změny.
A co byl vlastně původní model Duetto Spider? Ve výrobě zůstal tři desítky let a poslední kus byl postaven v dubnu roku 1993. První generace cabria byla nabídnuta s motory o objemu 1.3, 1.6 a 1,8 litru, přičemž s každou verzí byla dodána 5. stupňová manuální převodovka.
V dalších letech se Spider dočkal pravidelných úprav designu a techniky, přičemž poslední facelift byl představen v roce 1990. Celkem bylo vyrobeno 124 104 Spiderů a dodnes se jedná o velmi povedenou otevřenou Alfu Romeo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.