Nejnovější průlomový rozsudek má na svědomí Nejvyšší správní soud. Ten se týká trestných bodů za dopravní přestupky a může se týkat každého z nás, co mají řidičský průkaz a aktivně řídí.
Trestné body, které úředníci přidělili řidičům, ale zároveň jim o nich nedali prokazatelně vědět, by neměli platit. Dle soudu by měl dotyčný řidič dostat oznámení o každém přiděleném bodu. Nejvyššímu správnímu soudu se to „jeví vhodnější, protože i jednotlivý záznam trestného bodu do registru řidičů je trestem.“
Podle českobudějovického magistrátu nasbíral dotyčný řidič 12 bodů, jenže nikdo mu nic nedal vědět, což Nejvyšší soud důsledně přezkoumal. „S ohledem na skutečnost, že i jednotlivý záznam bodů do registru řidičů je trestem, jeví se vhodnějším, aby řidiči bylo z úřední povinnosti oznámení i jednotlivého záznamu,“ to přesně se uvádí v rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.
Ministerstvo vnitra už kvůli nejnovějšímu verdiktu sestavilo tým, který řeší, jak řidiče informovat a zároveň nezahltit zbytečným papírováním úředníky. Sami úřednící ale začínají projevovat velkou nevůli, protože argumentují tím, že když řidič zaplatí policistům blokovou pokutu, tak ví, že přijde o body. Není totiž možné, aby řidič prováděl dopravní přestupky a nebyl si vědom toho, že za některé z nich jsou udělovány body. Navíc, při každém přestupku a zastavení dopravní policií, je řidič informován o tom, kolik trestných bodů (případně zda-li vůbec) dostane.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.