Nejnovější průlomový rozsudek má na svědomí Nejvyšší správní soud. Ten se týká trestných bodů za dopravní přestupky a může se týkat každého z nás, co mají řidičský průkaz a aktivně řídí.
Trestné body, které úředníci přidělili řidičům, ale zároveň jim o nich nedali prokazatelně vědět, by neměli platit. Dle soudu by měl dotyčný řidič dostat oznámení o každém přiděleném bodu. Nejvyššímu správnímu soudu se to „jeví vhodnější, protože i jednotlivý záznam trestného bodu do registru řidičů je trestem.“
Podle českobudějovického magistrátu nasbíral dotyčný řidič 12 bodů, jenže nikdo mu nic nedal vědět, což Nejvyšší soud důsledně přezkoumal. „S ohledem na skutečnost, že i jednotlivý záznam bodů do registru řidičů je trestem, jeví se vhodnějším, aby řidiči bylo z úřední povinnosti oznámení i jednotlivého záznamu,“ to přesně se uvádí v rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.
Ministerstvo vnitra už kvůli nejnovějšímu verdiktu sestavilo tým, který řeší, jak řidiče informovat a zároveň nezahltit zbytečným papírováním úředníky. Sami úřednící ale začínají projevovat velkou nevůli, protože argumentují tím, že když řidič zaplatí policistům blokovou pokutu, tak ví, že přijde o body. Není totiž možné, aby řidič prováděl dopravní přestupky a nebyl si vědom toho, že za některé z nich jsou udělovány body. Navíc, při každém přestupku a zastavení dopravní policií, je řidič informován o tom, kolik trestných bodů (případně zda-li vůbec) dostane.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.