Nejnovější průlomový rozsudek má na svědomí Nejvyšší správní soud. Ten se týká trestných bodů za dopravní přestupky a může se týkat každého z nás, co mají řidičský průkaz a aktivně řídí.
Trestné body, které úředníci přidělili řidičům, ale zároveň jim o nich nedali prokazatelně vědět, by neměli platit. Dle soudu by měl dotyčný řidič dostat oznámení o každém přiděleném bodu. Nejvyššímu správnímu soudu se to „jeví vhodnější, protože i jednotlivý záznam trestného bodu do registru řidičů je trestem.“
Podle českobudějovického magistrátu nasbíral dotyčný řidič 12 bodů, jenže nikdo mu nic nedal vědět, což Nejvyšší soud důsledně přezkoumal. „S ohledem na skutečnost, že i jednotlivý záznam bodů do registru řidičů je trestem, jeví se vhodnějším, aby řidiči bylo z úřední povinnosti oznámení i jednotlivého záznamu,“ to přesně se uvádí v rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.
Ministerstvo vnitra už kvůli nejnovějšímu verdiktu sestavilo tým, který řeší, jak řidiče informovat a zároveň nezahltit zbytečným papírováním úředníky. Sami úřednící ale začínají projevovat velkou nevůli, protože argumentují tím, že když řidič zaplatí policistům blokovou pokutu, tak ví, že přijde o body. Není totiž možné, aby řidič prováděl dopravní přestupky a nebyl si vědom toho, že za některé z nich jsou udělovány body. Navíc, při každém přestupku a zastavení dopravní policií, je řidič informován o tom, kolik trestných bodů (případně zda-li vůbec) dostane.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?