Policie České republiky si včera nadělila pěkné dárečky k Vánocům, které dostala od tuzemské automobilky. Bohužel už ne tak hezké dárečky v tom vidíme my, motoristé. Během včerejšího dne proběhlo v Zákaznickém centru Škoda Auto v Mladé Boleslavi předání 50 civilních Octavií a 3 civilních Superbů. Na kterých silnicích je můžeme potkat?
Padesátka civilních Octavií byla pořízena pro skrytý dohled a zvýšení bezpečnosti silničního provozu, neboť přece dle slov Policie ČR je častým prohřeškem a důvodem dopravních nehod vysoká rychlost. Proto se Policie ČR rozhodla pro nákup zmíněných vozů s inovativní měřicí technikou, jejíž součástí je také naprostá novinka – skrytá zástavba majáků nové generace. Díky ní se zlepšila viditelnost výstražného zařízení a hlavně policistům odpadá povinnost umístění majáku na střechu vozu.
Všechny objednané Octavie třetí generace mají pod kapotou přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 180 koní, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a přenáší tak veškerou sílu na všechna čtyři kola. Co se týče trojice Superbů, doplní současný policejní AUTOTEAM a zaokrouhlí se tak počet těchto speciálů na rovných čtyřicet.
A jaké má policejní Octavia vlastně vybavení? Například nejnovější typ měřiče rychlosti, který dokáže měřit během jízdy, ale i při stání. Dále pak nezávislý kamerový systém, jenž bude pořizovat fotografie z protiprávního jednání a ty budou následně použity jako důkazní materiál. Také umí přečíst registrační značku a následně vyhledat, zda vůz není v evidenci odcizených vozidel či s ním nebyla spáchána nějaká trestní činnost. Součástí vozů jsou i nápisové cedule, které mají za úkol informovat řidiče v silničním provozu, například varování před dopravní nehodou.
Slavnostního předání v Mladé Boleslavi se zúčastnil policejní prezident brigádní generál Tomáš Tuhý, ředitel služby dopravní policie plk. Tomáš Lerch, ale také ekonomický náměstek Ministerstva vnitra, Jiří Zmatlík. Policejní prezident řekl k této události následující: „Jde o první plošnou obměnu služebních vozidel s měřicí technikou pro skrytý dohled nad bezpečností silničního provozu od roku 1994, kdy byla obdobná vozidla vůbec poprvé pořízena a jsou financována z Fondu zábrany škod.“
Všechny dodané Octavie jsou určené pro jednotlivé dopravní inspektoráty napříč Českou republikou, to znamená, že nebudou jezdit po dálnicích, nýbrž po silnicích I., II. a III. třídy. Na dálnicích hlídají bezpečnost provozu již dříve pořízené Passaty a Superby. Celkem bylo objednáno 88 civilních vozů, čili zbylých 35 kusů bude prý dodáno do konce června roku 2016. Padesátka speciálních vozidel s policejní výbavou byla pořízena za téměř 66,5 milionů korun.
Zdroj: policie.cz, skoda-auto.cz a Týdeník Policie
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.