Policie České republiky si včera nadělila pěkné dárečky k Vánocům, které dostala od tuzemské automobilky. Bohužel už ne tak hezké dárečky v tom vidíme my, motoristé. Během včerejšího dne proběhlo v Zákaznickém centru Škoda Auto v Mladé Boleslavi předání 50 civilních Octavií a 3 civilních Superbů. Na kterých silnicích je můžeme potkat?
Padesátka civilních Octavií byla pořízena pro skrytý dohled a zvýšení bezpečnosti silničního provozu, neboť přece dle slov Policie ČR je častým prohřeškem a důvodem dopravních nehod vysoká rychlost. Proto se Policie ČR rozhodla pro nákup zmíněných vozů s inovativní měřicí technikou, jejíž součástí je také naprostá novinka – skrytá zástavba majáků nové generace. Díky ní se zlepšila viditelnost výstražného zařízení a hlavně policistům odpadá povinnost umístění majáku na střechu vozu.
Všechny objednané Octavie třetí generace mají pod kapotou přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 180 koní, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a přenáší tak veškerou sílu na všechna čtyři kola. Co se týče trojice Superbů, doplní současný policejní AUTOTEAM a zaokrouhlí se tak počet těchto speciálů na rovných čtyřicet.
A jaké má policejní Octavia vlastně vybavení? Například nejnovější typ měřiče rychlosti, který dokáže měřit během jízdy, ale i při stání. Dále pak nezávislý kamerový systém, jenž bude pořizovat fotografie z protiprávního jednání a ty budou následně použity jako důkazní materiál. Také umí přečíst registrační značku a následně vyhledat, zda vůz není v evidenci odcizených vozidel či s ním nebyla spáchána nějaká trestní činnost. Součástí vozů jsou i nápisové cedule, které mají za úkol informovat řidiče v silničním provozu, například varování před dopravní nehodou.
Slavnostního předání v Mladé Boleslavi se zúčastnil policejní prezident brigádní generál Tomáš Tuhý, ředitel služby dopravní policie plk. Tomáš Lerch, ale také ekonomický náměstek Ministerstva vnitra, Jiří Zmatlík. Policejní prezident řekl k této události následující: „Jde o první plošnou obměnu služebních vozidel s měřicí technikou pro skrytý dohled nad bezpečností silničního provozu od roku 1994, kdy byla obdobná vozidla vůbec poprvé pořízena a jsou financována z Fondu zábrany škod.“
Všechny dodané Octavie jsou určené pro jednotlivé dopravní inspektoráty napříč Českou republikou, to znamená, že nebudou jezdit po dálnicích, nýbrž po silnicích I., II. a III. třídy. Na dálnicích hlídají bezpečnost provozu již dříve pořízené Passaty a Superby. Celkem bylo objednáno 88 civilních vozů, čili zbylých 35 kusů bude prý dodáno do konce června roku 2016. Padesátka speciálních vozidel s policejní výbavou byla pořízena za téměř 66,5 milionů korun.
Zdroj: policie.cz, skoda-auto.cz a Týdeník Policie
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.