Koncem léta loňského roku se objevily neoficiální informace, že Jaguar Land Rover (JLR) uvažuje o výstavbě nové továrny na Slovensku. A včera konečně padlo oficiální rozhodnutí, ze kterého budou mít radost zejména naši východní sousedé. Automobilka Jaguar Land Rover skutečně postaví novou továrnu na Slovensku.
Výrobní závod bude postaven u Nitry, nabídne zařízení světové třídy a celá výstavba vyjde na cirka 1,1 miliardy liber (cca 41 miliard korun). Britská automobilka prohlásila, že nová továrna nabídne zaměstnání až 2800 lidem a bude se tu vyrábět řada nových modelů. Stavba bude zahájena v příštím roce a první modely sjedou z výrobní linky koncem roku 2018. Zpočátku je v plánu roční výroba 150 000 kusů, avšak později se počítá s nárůstem.
Původně Jaguar Land Rover zvažoval postavení zmíněné továrny v USA, Mexiku a dalších lokalitách. Nakonec bylo vybráno Slovensko, jelikož jde o zavedený stát s prvotřídním automobilovým průmyslem. Navíc v těsné blízkosti závodu bude k mání i více než 300 dodavatelů. Díky nové továrně dostane JLR větší možnosti pro vývoj nových a vzrušujících modelů.
Generální ředitel JLR, Dr. Ralf Speth, řekl: „Jaguar Land Rover je potěšen z dnešního přivítání Slovenska do naší rodiny. Nová továrna doplní naše stávající závody ve Velké Británii, Číně, Indii a Brazílii. Jde tak o další krok ve strategii naší značky, aby se stala skutečně globální“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.