Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelové řady S novou verzí. Tou je provedení S 400 4MATIC Coupe a stalo se tak nejnovějším členem klanu eskové třídy.
Rozhodně nečekejte žádné změny v oblasti designu, jediný rozdíl je pod kapotou, kde nejnovější S-Class Coupe používá šestiválec o objemu 3,0 litru. Ten nabízí výkon 362 koní při 5500 - 6000 ot. za minutu a 500 Nm točivého momentu při 1800 - 4500 ot. za minutu. Jak název modelu napovídá, výkon je posílán na obě nápravy skrze systém pohonu všech kol 4MATIC.
Nový Mercedes S 400 4MATIC Coupe oplývá i celkem solidní dynamikou, však se na to podívejte sami. Zrychlení z 0-100 km/h mu potrvá 4,6 sekundy a maximální nejvyšší rychlost je obligátních 250 km/h. Pokud jde o efektivitu,čekejme průměrnou spotřebu jen 8,3 litru na 100 km a emise CO2 193 g/km.
Vůz také přichází s velkorysým seznamem standardní výbavy, který mimo jiné zahrnuje adaptivní LED světlomety a nebo automatickou klimatizaci THERMOTRONIC. Za příplatek je možné dokoupit vzduchové odpružení Airmatic, aktivní parkovací asistent a nebo nejnovější generaci palubního systému Comand Online.
Ceny startují na domácím trhu v Německu na částce 99 096 tisíce eur, o mnoho dražší pak jsou silnější verze S 500/S 500 4MATIC, S 63/S 63 4MATIC a vlajková loď S 65.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?