Dlouhá léta se mluví o tom, že Honda oživí populární model S2000, který se přestal vyrábět v roce 2009. Poté nastalo absolutní ticho o možném nástupci, neboť se automobilka soustředila na vývoj novodobé Hondy NSX. Ovšem podle posledních zpráv to vypadá, že se Japonci skutečně pustí do vývoje nástupce S2000, který má jít ve stopách předchozího modelu.
Nedávno se na Britských ostrovech konalo setkání majitelů S2000, na kterém nechybělo i pár zástupců vývojového oddělení přímo z Hondy a naznačili tak možný comeback roadsteru. I nástupce by měl nadále disponovat motorem vpředu a pohonem zadních kol. Navíc má automobilka v plánu prodávat novou S2000 pouze se šestistupňovým manuálem s krátkým řazením.
Základem nové Hondy S2000 bude 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec VTEC o výkonu cca 180 koní. Pro náročnější klientelu bude připraven 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec z Civicu Type R. V hot-hatchu sice disponuje výkonem 310 koní, ale v roadsteru prý bude menší. Silnější provedení nabídne krom většího výkonu i tužší odpružení, více optimalizovaný podvozek a především zadní diferenciál s omezenou svorností.
Všechno zní krásně, ale stále má Honda nevyřešený podstatný problém – chybí jí v současné době vhodná platforma s pohonem zadních kol. Nyní se japonská značka zaměřuje na vývoj globální platformy s pohonem předních kol, kterou dostane i příští generace Hondy Civic. Navíc nevypadá to zrovna tak, že by se automobilka pustila do vývoje nové platformy, a to kvůli financím.
Pokud však Honda najde ideální řešení, bude nová S2000 konkurovat Mazdě MX-5, Fiatu 124 Spider nebo BMW Z4. Dokonce se prý uvažuje nad ostřejší Hondou S2000 Type R jako odpověď na 124 Spider od Abarthu. Honda má v plánu také dříve avizované „baby-NSX“, ale prioritou je momentálně dvoumístný roadster.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.