Dlouhá léta se mluví o tom, že Honda oživí populární model S2000, který se přestal vyrábět v roce 2009. Poté nastalo absolutní ticho o možném nástupci, neboť se automobilka soustředila na vývoj novodobé Hondy NSX. Ovšem podle posledních zpráv to vypadá, že se Japonci skutečně pustí do vývoje nástupce S2000, který má jít ve stopách předchozího modelu.
Nedávno se na Britských ostrovech konalo setkání majitelů S2000, na kterém nechybělo i pár zástupců vývojového oddělení přímo z Hondy a naznačili tak možný comeback roadsteru. I nástupce by měl nadále disponovat motorem vpředu a pohonem zadních kol. Navíc má automobilka v plánu prodávat novou S2000 pouze se šestistupňovým manuálem s krátkým řazením.
Základem nové Hondy S2000 bude 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec VTEC o výkonu cca 180 koní. Pro náročnější klientelu bude připraven 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec z Civicu Type R. V hot-hatchu sice disponuje výkonem 310 koní, ale v roadsteru prý bude menší. Silnější provedení nabídne krom většího výkonu i tužší odpružení, více optimalizovaný podvozek a především zadní diferenciál s omezenou svorností.
Všechno zní krásně, ale stále má Honda nevyřešený podstatný problém – chybí jí v současné době vhodná platforma s pohonem zadních kol. Nyní se japonská značka zaměřuje na vývoj globální platformy s pohonem předních kol, kterou dostane i příští generace Hondy Civic. Navíc nevypadá to zrovna tak, že by se automobilka pustila do vývoje nové platformy, a to kvůli financím.
Pokud však Honda najde ideální řešení, bude nová S2000 konkurovat Mazdě MX-5, Fiatu 124 Spider nebo BMW Z4. Dokonce se prý uvažuje nad ostřejší Hondou S2000 Type R jako odpověď na 124 Spider od Abarthu. Honda má v plánu také dříve avizované „baby-NSX“, ale prioritou je momentálně dvoumístný roadster.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?