Dlouhá léta se mluví o tom, že Honda oživí populární model S2000, který se přestal vyrábět v roce 2009. Poté nastalo absolutní ticho o možném nástupci, neboť se automobilka soustředila na vývoj novodobé Hondy NSX. Ovšem podle posledních zpráv to vypadá, že se Japonci skutečně pustí do vývoje nástupce S2000, který má jít ve stopách předchozího modelu.
Nedávno se na Britských ostrovech konalo setkání majitelů S2000, na kterém nechybělo i pár zástupců vývojového oddělení přímo z Hondy a naznačili tak možný comeback roadsteru. I nástupce by měl nadále disponovat motorem vpředu a pohonem zadních kol. Navíc má automobilka v plánu prodávat novou S2000 pouze se šestistupňovým manuálem s krátkým řazením.
Základem nové Hondy S2000 bude 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec VTEC o výkonu cca 180 koní. Pro náročnější klientelu bude připraven 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec z Civicu Type R. V hot-hatchu sice disponuje výkonem 310 koní, ale v roadsteru prý bude menší. Silnější provedení nabídne krom většího výkonu i tužší odpružení, více optimalizovaný podvozek a především zadní diferenciál s omezenou svorností.
Všechno zní krásně, ale stále má Honda nevyřešený podstatný problém – chybí jí v současné době vhodná platforma s pohonem zadních kol. Nyní se japonská značka zaměřuje na vývoj globální platformy s pohonem předních kol, kterou dostane i příští generace Hondy Civic. Navíc nevypadá to zrovna tak, že by se automobilka pustila do vývoje nové platformy, a to kvůli financím.
Pokud však Honda najde ideální řešení, bude nová S2000 konkurovat Mazdě MX-5, Fiatu 124 Spider nebo BMW Z4. Dokonce se prý uvažuje nad ostřejší Hondou S2000 Type R jako odpověď na 124 Spider od Abarthu. Honda má v plánu také dříve avizované „baby-NSX“, ale prioritou je momentálně dvoumístný roadster.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.