V současné době obsahuje portfolio luxusní divize Citroënu pouze tři modely – DS 3, DS 4 a DS 5, které postupně prošly nedávnou modernizací. Ovšem v plánu je rozšíření nabídky modelů během pár let, jak už naznačuje včerejší informace - přesněji DS pracuje momentálně na prémiovém SUV.
Britský deník AutoExpress zveřejnil, že PSA se nyní soustřeďuje na vývoj nové platformy, kterou budou využívat v Citroënu, Peugeotu a nakonec i DS. Vůbec první „vlaštovkou“, která bude postavena na nové platformě, se stane nová generace Peugeotu 208 a záhy i příští generace malé DS 3. Nový prémiový třídveřový hatchback dorazí společně se zmíněným SUV, které je prozatím pracovně pojmenované jako DS 3 SUV.
Pořád je času dost, takže na technické podrobnosti je příliš brzy, ale připravované prémiové SUV chce konkurovat zejména Mini Countryman, ale i Mazdě CX-3 a také očekávanému Audi Q1. DS však dopředu prozrazuje, že pětidveřové SUV nebude nabízeno s pohonem všech čtyř kol. Je to hlavně kvůli tomu, že zákazníci si zkrátka prémiové SUV neobjednávají s pohonem 4x4, i když ho má model v nabídce. Nicméně, je velmi pravděpodobné, že chystané SUV si vezme inspiraci od konceptu Wild Rubis, který se ukázal před dvěma roky v Šanghaji.
Co se týče motorové palety, bude na devadesát procent převzatá od malé DS 3. Konkrétně se bavíme o tříválcovém motoru 1,2 PureTech s různými výkony a 1,6 BlueHDi v různých specifikacích. Dokonce DS uvažuje také o hybridním ústrojí. Jak malé DS 3, tak i DS 3 SUV se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse a premiéra obou vozů se uskuteční v roce 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?