Po dlouhé době se vyrojily další informace o dlouho očekávaném sedmimístném SUV od tuzemské automobilky, ale především je konečně známo, kdy a kde dojde k oficiálnímu představení. Na úvod připomínám, že nové SUV se zařadí v portfoliu značky nad současný model Yeti.
Nyní však se objevily informace přímo od spolehlivého zdroje z automobilky, který prozradil, že oficiální premiéra nového SUV proběhne až na pařížském autosalonu v roce 2016, nikoliv v Ženevě, a v ulicích bychom ho měli potkávat už pár měsíců po premiéře. Pochopitelně známá online premiéra se uskuteční v létě příštího roku, ale veřejnost ho uvidí na vlastní oči až na Paris Motor Show 2016, která se bude konat v termínu 1. – 16. října 2016.
Většina lidí žije s tím, že nové sedmimístné SUV se bude jmenovat Snowman, ale opak je pravdou. Nedávno samotné vedení Škody Auto popřelo, že by mělo v plánu takhle pojmenovat nové SUV. Nicméně, bude postaveno na prodloužené platformě MQB a zařadí se nad Yetiho, jak už jsem zmínil v úvodu. Standardem bude pohon předních kol, ale za příplatek bude k mání i pohon 4x4. Motorová škála nabídne celou řadu benzínových i dieselových agregátů v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou DSG. Jak už bylo dříve oznámeno, větší sourozenec Yetiho se bude vyrábět v České republice, konkrétně v Kvasinách.
Škoda má údajně v plánu také další překvapení pro rok 2016. Bohužel nevíme nic přesnějšího, ale domácí automobilka zřejmě pracuje na modernizaci českého bestselleru, Octavie. Nedávno se objevily i nepotvrzené informace, že omlazená Octavia bude mít dělené přední světlomety a přepracovanou mřížku á la Superb. Jsme opravdu zvědaví, co si pro nás Škoda opět připraví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.