Po dlouhé době se vyrojily další informace o dlouho očekávaném sedmimístném SUV od tuzemské automobilky, ale především je konečně známo, kdy a kde dojde k oficiálnímu představení. Na úvod připomínám, že nové SUV se zařadí v portfoliu značky nad současný model Yeti.
Nyní však se objevily informace přímo od spolehlivého zdroje z automobilky, který prozradil, že oficiální premiéra nového SUV proběhne až na pařížském autosalonu v roce 2016, nikoliv v Ženevě, a v ulicích bychom ho měli potkávat už pár měsíců po premiéře. Pochopitelně známá online premiéra se uskuteční v létě příštího roku, ale veřejnost ho uvidí na vlastní oči až na Paris Motor Show 2016, která se bude konat v termínu 1. – 16. října 2016.
Většina lidí žije s tím, že nové sedmimístné SUV se bude jmenovat Snowman, ale opak je pravdou. Nedávno samotné vedení Škody Auto popřelo, že by mělo v plánu takhle pojmenovat nové SUV. Nicméně, bude postaveno na prodloužené platformě MQB a zařadí se nad Yetiho, jak už jsem zmínil v úvodu. Standardem bude pohon předních kol, ale za příplatek bude k mání i pohon 4x4. Motorová škála nabídne celou řadu benzínových i dieselových agregátů v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou DSG. Jak už bylo dříve oznámeno, větší sourozenec Yetiho se bude vyrábět v České republice, konkrétně v Kvasinách.
Škoda má údajně v plánu také další překvapení pro rok 2016. Bohužel nevíme nic přesnějšího, ale domácí automobilka zřejmě pracuje na modernizaci českého bestselleru, Octavie. Nedávno se objevily i nepotvrzené informace, že omlazená Octavia bude mít dělené přední světlomety a přepracovanou mřížku á la Superb. Jsme opravdu zvědaví, co si pro nás Škoda opět připraví.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?