Chery se prodejně nedaří, Tiggo 5 tak dostalo facelift

Vpředu jsou nová světla i nárazník s LED diodami denního svícení, Chery Tiggo 5.
Vpředu jsou nová světla i nárazník s LED diodami denního svícení, Chery Tiggo 5., foto: Chery
ar6 29. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

Segment SUV je v Číně snad ještě populárnější než v Evropě. Leadery prvních deseti měsíců letošního roku jsou domácí Haval H6 s 290 tisíci prodanými auty a Volkswagen Tiguan s číslem jen asi o 75 tisíc nižším. Naproti tomu Chery prodalo za stejné období méně než 49 tisíc kusů modelu Tiggo 5. A proto přišla po dvou letech výroby ke slovu modernizace.

Ta středně velké SUV vizuálně zjemnila a o něco více přiblížila evropskému vkusu. Designéři si pohráli s oběma nárazníky, vpředu jsou navíc LED diody denního svícení, optikou předních i zadních světel nebo designem litých kol. Kolem oken se stejně jako ve spodní části dveří táhne chromovaná linka.

Uvnitř je díky přepracovanému multimediálnímu systému s osmipalcovou dotykovou obrazovkou vidět jasné zacílení na mladší klientelu. Jeho rozhraní připomíná mobilní telefony od Applu, samozřejmostí je pak široká konektivita právě s chytrými telefony. Nechybí ani připojení k internetu nebo navigace. Nový displej, který je barevným výstupem palubního počítače, najdete i mezi budíky.

Roli základního motoru plní atmosférický dvoulitr o výkonu 139 koní v kombinaci s manuálním pětikvaltem nebo bezestupňovým automatem CVT. Podle nejrůznějších testů je ale pro tento typ vozu vhodnější přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 152 koní, kombinovaná výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Prodej na čínském trhu již běží, ceny se pohybují mezi 89 900 - 150 900 juany (cca 359 000 - 603 000 korun).

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.