Segment SUV je v Číně snad ještě populárnější než v Evropě. Leadery prvních deseti měsíců letošního roku jsou domácí Haval H6 s 290 tisíci prodanými auty a Volkswagen Tiguan s číslem jen asi o 75 tisíc nižším. Naproti tomu Chery prodalo za stejné období méně než 49 tisíc kusů modelu Tiggo 5. A proto přišla po dvou letech výroby ke slovu modernizace.
Ta středně velké SUV vizuálně zjemnila a o něco více přiblížila evropskému vkusu. Designéři si pohráli s oběma nárazníky, vpředu jsou navíc LED diody denního svícení, optikou předních i zadních světel nebo designem litých kol. Kolem oken se stejně jako ve spodní části dveří táhne chromovaná linka.
Uvnitř je díky přepracovanému multimediálnímu systému s osmipalcovou dotykovou obrazovkou vidět jasné zacílení na mladší klientelu. Jeho rozhraní připomíná mobilní telefony od Applu, samozřejmostí je pak široká konektivita právě s chytrými telefony. Nechybí ani připojení k internetu nebo navigace. Nový displej, který je barevným výstupem palubního počítače, najdete i mezi budíky.
Roli základního motoru plní atmosférický dvoulitr o výkonu 139 koní v kombinaci s manuálním pětikvaltem nebo bezestupňovým automatem CVT. Podle nejrůznějších testů je ale pro tento typ vozu vhodnější přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 152 koní, kombinovaná výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Prodej na čínském trhu již běží, ceny se pohybují mezi 89 900 - 150 900 juany (cca 359 000 - 603 000 korun).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?