Stuttgartská automobilka si už dlouho pohrávala s myšlenkou, že postaví pár speciálních showroomů pro starší klasické modely. A vida, zmíněná myšlenka byla včera zrealizována, konkrétně na nizozemském území se otevřelo světově první Porsche Classic Center.
Zmíněné centrum, které se zaměří výhradně na prodej a servis klasických modelů, bylo otevřeno v holandské provincii Gelderland. Porsche má v plánu otevřít i další řadu podobných center, konkrétně v Austrálii, Belgii, Kanadě a USA. A proč se tak německá značka rozhodla? Jelikož dodnes jezdí více než 70% postarších vozů.
Porsche chce také rozšířit obchodní síť Porsche Classic Partners, mluví se o navýšení o 100 prodejců do roku 2018. Samozřejmě půjde o tradiční showroomy, kde však dojde k úpravám a řádnému proškolení zaměstnanců k práci na starších sportovních modelech. Rozšířené autosalony budou nabízet obyčejné opravy, přesněji dílčí i generální, ale také se mohou zákazníci těšit na dostupnost přibližně 52 000 originálních náhradních dílů.
Showroomy, které budou zařazeny pod Porsche Classic Partners, budou mít oddělené prostory pro veterány a nové vozy. Stuttgartská značka slibuje i dobře informovaný personál, které pomohou zákazníkům s jejími otázkami. V současné době je na světě už 24 poboček Porsche Classic Partners. Deset z nich se nachází v Německu, ale je k dispozici také v Estonku, Velké Británii, Itálii, Japonsku, Jižní Africe, Španělsku, Thajsku, Maďarsku, Švýcarsku a Spojených arabských emirátech. Jestli se dočkáme i v České republice, to zatím není jasné.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?