Ministerstvo dopravy vyhlašuje opravdovou válku řidičům, kteří rádi porušují maximální povolenou rychlost na v současnosti opravovaných úsecích dálnice D1.
Chystá totiž instalaci nových radarů, které pořádně zdokumentují každého neposlušného řidiče v daném zúžení. Jednoduše řečeno, kdo tam pojede rychleji než 80 km/h, dostane automaticky pokutu. Podle posledních průzkumů je jasně prokázano, že řidiči se v rekonstruovaných částech D1ky chovají bezohledně a denně ohrožují zdraví přítomných dělníků a dalších zaměstnanců.
Dokonce málokdo ví, že na jednom z opravovaných úseků si nedávno Ministerstvo dopravy otestovalo projíždějící řidiče. U Brna nechalo nainstalovat radar, který všem řidičům změřil rychlost. Výsledky pak byly katastrofální, po týdenním zkoumání se totiž ukázalo, že maximální povolenou rychlost tam překročilo skoro 34 tisíc aut, což je každý pátý řidič.
V budoucnu tak na nás na dálnici D1 bude čekat již známé úsekové měření. To funguje jednoduše, řidič nejprve mine první radar, jenž zaznamená jeho SPZ a rychlost a následně, až projede kolem druhého radaru, jeho rychlost se zprůměruje a kdo bude mít víc jak osmdesát, přijde mu poštou pokuta.
Tento nápad ale trochu děsí radnice v městech, která se nacházejí u dálnice. Na jejich stolech totiž bude přistávat každý registrovaný přestupek a jak si s tím úředníci poradí, to zatím nikdo netuší. Podle Ministerstva dopravy ale není důvod ke strachu. Pro dotčená města se prý připravuje speciální seminář, jak s pokutami a nově zavedeným systémem pracovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.