Ministerstvo dopravy vyhlašuje opravdovou válku řidičům, kteří rádi porušují maximální povolenou rychlost na v současnosti opravovaných úsecích dálnice D1.
Chystá totiž instalaci nových radarů, které pořádně zdokumentují každého neposlušného řidiče v daném zúžení. Jednoduše řečeno, kdo tam pojede rychleji než 80 km/h, dostane automaticky pokutu. Podle posledních průzkumů je jasně prokázano, že řidiči se v rekonstruovaných částech D1ky chovají bezohledně a denně ohrožují zdraví přítomných dělníků a dalších zaměstnanců.
Dokonce málokdo ví, že na jednom z opravovaných úseků si nedávno Ministerstvo dopravy otestovalo projíždějící řidiče. U Brna nechalo nainstalovat radar, který všem řidičům změřil rychlost. Výsledky pak byly katastrofální, po týdenním zkoumání se totiž ukázalo, že maximální povolenou rychlost tam překročilo skoro 34 tisíc aut, což je každý pátý řidič.
V budoucnu tak na nás na dálnici D1 bude čekat již známé úsekové měření. To funguje jednoduše, řidič nejprve mine první radar, jenž zaznamená jeho SPZ a rychlost a následně, až projede kolem druhého radaru, jeho rychlost se zprůměruje a kdo bude mít víc jak osmdesát, přijde mu poštou pokuta.
Tento nápad ale trochu děsí radnice v městech, která se nacházejí u dálnice. Na jejich stolech totiž bude přistávat každý registrovaný přestupek a jak si s tím úředníci poradí, to zatím nikdo netuší. Podle Ministerstva dopravy ale není důvod ke strachu. Pro dotčená města se prý připravuje speciální seminář, jak s pokutami a nově zavedeným systémem pracovat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.