Není to poprvé, kdy vás na našem serveru informujeme o blížícím se konci výroby kultovního offroadu se jménem Land Rover Defender. Dneškem je to ale víc než jasné, že se jeho konec opravdu blíží.
Tenhle skoro nezničitelný offroad si během několika desítek let vybudoval pořádnou pověst a i dnes mu v terénu stačí jen máloco. Po dnešku je ale jasné, že v lednu 2016 se definitivně přestane vyrábět. Nejvíc je ale zajímavý důvod, proč se tak stane. Myslíte si, že je to kvůli enormně vysoké spotřebě nebo emisím?
Největším negativem u Defenderu je to, že ze strany zákazníků o něj postupně klesá zájem. Poptávka už není tak vysoká jako v dřívějších letech a i ruční výroba Defenderu je na dnešní poměry vskutku drahá. Současní zákazníci jsou zmlsaní trhem s různými crossovery a zkrátka přecházejí na jiné typy aut.
Tím pádem nedokáže pro někoho staromódní Defender držet krok s dobou a ztrácí i po stránce bohaté základní výbavě. I v takové terénní legendě by si totiž někteří uměli představit systém Bluetooth, šestici airbagů, xenonová světla a mnoho dalšího. A tohle prostě Defender nenabídne, on to ani nemá v úmyslu.
Co se týče jeho nástupce, o tom se vedou neustále spekulace. V plánech automobilky se něco objevuje na rok 2020, takže se budeme muset překvapit. Tak či tak, současný Land Rover Defender je na trhu od roku 1983 (ačkoliv samotné označení Defender je používáno až od roku 1990) a změn se na něm za celou dobu odehrálo jen poměrně malé množství.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?