Není to poprvé, kdy vás na našem serveru informujeme o blížícím se konci výroby kultovního offroadu se jménem Land Rover Defender. Dneškem je to ale víc než jasné, že se jeho konec opravdu blíží.
Tenhle skoro nezničitelný offroad si během několika desítek let vybudoval pořádnou pověst a i dnes mu v terénu stačí jen máloco. Po dnešku je ale jasné, že v lednu 2016 se definitivně přestane vyrábět. Nejvíc je ale zajímavý důvod, proč se tak stane. Myslíte si, že je to kvůli enormně vysoké spotřebě nebo emisím?
Největším negativem u Defenderu je to, že ze strany zákazníků o něj postupně klesá zájem. Poptávka už není tak vysoká jako v dřívějších letech a i ruční výroba Defenderu je na dnešní poměry vskutku drahá. Současní zákazníci jsou zmlsaní trhem s různými crossovery a zkrátka přecházejí na jiné typy aut.
Tím pádem nedokáže pro někoho staromódní Defender držet krok s dobou a ztrácí i po stránce bohaté základní výbavě. I v takové terénní legendě by si totiž někteří uměli představit systém Bluetooth, šestici airbagů, xenonová světla a mnoho dalšího. A tohle prostě Defender nenabídne, on to ani nemá v úmyslu.
Co se týče jeho nástupce, o tom se vedou neustále spekulace. V plánech automobilky se něco objevuje na rok 2020, takže se budeme muset překvapit. Tak či tak, současný Land Rover Defender je na trhu od roku 1983 (ačkoliv samotné označení Defender je používáno až od roku 1990) a změn se na něm za celou dobu odehrálo jen poměrně malé množství.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?