Není to poprvé, kdy vás na našem serveru informujeme o blížícím se konci výroby kultovního offroadu se jménem Land Rover Defender. Dneškem je to ale víc než jasné, že se jeho konec opravdu blíží.
Tenhle skoro nezničitelný offroad si během několika desítek let vybudoval pořádnou pověst a i dnes mu v terénu stačí jen máloco. Po dnešku je ale jasné, že v lednu 2016 se definitivně přestane vyrábět. Nejvíc je ale zajímavý důvod, proč se tak stane. Myslíte si, že je to kvůli enormně vysoké spotřebě nebo emisím?
Největším negativem u Defenderu je to, že ze strany zákazníků o něj postupně klesá zájem. Poptávka už není tak vysoká jako v dřívějších letech a i ruční výroba Defenderu je na dnešní poměry vskutku drahá. Současní zákazníci jsou zmlsaní trhem s různými crossovery a zkrátka přecházejí na jiné typy aut.
Tím pádem nedokáže pro někoho staromódní Defender držet krok s dobou a ztrácí i po stránce bohaté základní výbavě. I v takové terénní legendě by si totiž někteří uměli představit systém Bluetooth, šestici airbagů, xenonová světla a mnoho dalšího. A tohle prostě Defender nenabídne, on to ani nemá v úmyslu.
Co se týče jeho nástupce, o tom se vedou neustále spekulace. V plánech automobilky se něco objevuje na rok 2020, takže se budeme muset překvapit. Tak či tak, současný Land Rover Defender je na trhu od roku 1983 (ačkoliv samotné označení Defender je používáno až od roku 1990) a změn se na něm za celou dobu odehrálo jen poměrně malé množství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.