Není to poprvé, kdy vás na našem serveru informujeme o blížícím se konci výroby kultovního offroadu se jménem Land Rover Defender. Dneškem je to ale víc než jasné, že se jeho konec opravdu blíží.
Tenhle skoro nezničitelný offroad si během několika desítek let vybudoval pořádnou pověst a i dnes mu v terénu stačí jen máloco. Po dnešku je ale jasné, že v lednu 2016 se definitivně přestane vyrábět. Nejvíc je ale zajímavý důvod, proč se tak stane. Myslíte si, že je to kvůli enormně vysoké spotřebě nebo emisím?
Největším negativem u Defenderu je to, že ze strany zákazníků o něj postupně klesá zájem. Poptávka už není tak vysoká jako v dřívějších letech a i ruční výroba Defenderu je na dnešní poměry vskutku drahá. Současní zákazníci jsou zmlsaní trhem s různými crossovery a zkrátka přecházejí na jiné typy aut.
Tím pádem nedokáže pro někoho staromódní Defender držet krok s dobou a ztrácí i po stránce bohaté základní výbavě. I v takové terénní legendě by si totiž někteří uměli představit systém Bluetooth, šestici airbagů, xenonová světla a mnoho dalšího. A tohle prostě Defender nenabídne, on to ani nemá v úmyslu.
Co se týče jeho nástupce, o tom se vedou neustále spekulace. V plánech automobilky se něco objevuje na rok 2020, takže se budeme muset překvapit. Tak či tak, současný Land Rover Defender je na trhu od roku 1983 (ačkoliv samotné označení Defender je používáno až od roku 1990) a změn se na něm za celou dobu odehrálo jen poměrně malé množství.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?