Novou posilou české policie se tento týden stal Volkswagen Amarok. Do služby nastoupí hned několik desítek exemplářů a my vám o nich prozradíme hlavní podrobnosti.
Automobily poputují na kriminalistickou laboratoř, takže všechny Amaroky dostaly patřičné úpravy karoserie i rámu. První vozy byly již předány do rukou Policie ČR a celkem se má jednat o 41 exemplářů.
Základem se stala větší verze Double Cab, konkrétně se jedná o laminátovou skříňovou nástavbu, jenž má na svědomí finská společnost Tamlans. Nástavba obsahuje regálový systém pro různé vybavení a v rohu za kabinou je umístěn pracovní stůl s osvětlením a dalším příslušenstvím. Samozřejmostí je tak počítač a nebo tiskárna.
Vybavení policejního Amaroku navíc dále zahrnuje i výstražné osvětlení LED od firmy Whelen, reproduktory Whelen za předním nárazníkem, navigační systém TomTom, radiostanici Matra, přídavný gelový akumulátor, přídavné topení Webasto a nebo klimatizaci v nástavbě.
Všechny policejní Amaroky jsou vybaveny naftovým motorem 2.0 BiTDI o výkonu 180 koní a pohonem všech kol 4Motion. Dotyčné exempláře však dostaly zkrácenou kabinu a naopak prodloužený rám o 31 cm. Díky tomu se na něj dala instalovat speciální nástavba.
K celému předání se vyjádřilo i vedení divize Porsche Inter Auto CZ, konkrétně Michael Antosch, zástupce generálního ředitele. "Těší nás spolupráce se společnostmi FD Servis a Metalex, díky kterým jsme schopni opět podpořit akceschopnost Policie ČR".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?