Novou posilou české policie se tento týden stal Volkswagen Amarok. Do služby nastoupí hned několik desítek exemplářů a my vám o nich prozradíme hlavní podrobnosti.
Automobily poputují na kriminalistickou laboratoř, takže všechny Amaroky dostaly patřičné úpravy karoserie i rámu. První vozy byly již předány do rukou Policie ČR a celkem se má jednat o 41 exemplářů.
Základem se stala větší verze Double Cab, konkrétně se jedná o laminátovou skříňovou nástavbu, jenž má na svědomí finská společnost Tamlans. Nástavba obsahuje regálový systém pro různé vybavení a v rohu za kabinou je umístěn pracovní stůl s osvětlením a dalším příslušenstvím. Samozřejmostí je tak počítač a nebo tiskárna.
Vybavení policejního Amaroku navíc dále zahrnuje i výstražné osvětlení LED od firmy Whelen, reproduktory Whelen za předním nárazníkem, navigační systém TomTom, radiostanici Matra, přídavný gelový akumulátor, přídavné topení Webasto a nebo klimatizaci v nástavbě.
Všechny policejní Amaroky jsou vybaveny naftovým motorem 2.0 BiTDI o výkonu 180 koní a pohonem všech kol 4Motion. Dotyčné exempláře však dostaly zkrácenou kabinu a naopak prodloužený rám o 31 cm. Díky tomu se na něj dala instalovat speciální nástavba.
K celému předání se vyjádřilo i vedení divize Porsche Inter Auto CZ, konkrétně Michael Antosch, zástupce generálního ředitele. "Těší nás spolupráce se společnostmi FD Servis a Metalex, díky kterým jsme schopni opět podpořit akceschopnost Policie ČR".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.