Novou posilou české policie se tento týden stal Volkswagen Amarok. Do služby nastoupí hned několik desítek exemplářů a my vám o nich prozradíme hlavní podrobnosti.
Automobily poputují na kriminalistickou laboratoř, takže všechny Amaroky dostaly patřičné úpravy karoserie i rámu. První vozy byly již předány do rukou Policie ČR a celkem se má jednat o 41 exemplářů.
Základem se stala větší verze Double Cab, konkrétně se jedná o laminátovou skříňovou nástavbu, jenž má na svědomí finská společnost Tamlans. Nástavba obsahuje regálový systém pro různé vybavení a v rohu za kabinou je umístěn pracovní stůl s osvětlením a dalším příslušenstvím. Samozřejmostí je tak počítač a nebo tiskárna.
Vybavení policejního Amaroku navíc dále zahrnuje i výstražné osvětlení LED od firmy Whelen, reproduktory Whelen za předním nárazníkem, navigační systém TomTom, radiostanici Matra, přídavný gelový akumulátor, přídavné topení Webasto a nebo klimatizaci v nástavbě.
Všechny policejní Amaroky jsou vybaveny naftovým motorem 2.0 BiTDI o výkonu 180 koní a pohonem všech kol 4Motion. Dotyčné exempláře však dostaly zkrácenou kabinu a naopak prodloužený rám o 31 cm. Díky tomu se na něj dala instalovat speciální nástavba.
K celému předání se vyjádřilo i vedení divize Porsche Inter Auto CZ, konkrétně Michael Antosch, zástupce generálního ředitele. "Těší nás spolupráce se společnostmi FD Servis a Metalex, díky kterým jsme schopni opět podpořit akceschopnost Policie ČR".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.