Velká Británie je doslova rodištěm ultra-lehkých sportovních vozů jako je například Lotus Seven nebo Caterham 7. Dalším v pořadí je nově představený Zenos E10 R, který chce být plnohodnotným konkurentem Caterhamu. Co vše nabídne ostřejší provedení E10 R?
Automobilka Zenos prohlásila, že E10 R je jejich nejrychlejším a nejvzrušivějším modelem současnosti. Po vzhledové stránce se výkonnější provedení nijak razantně neliší, ten hlavní rozdíl je v pohonné jednotce. Zenos E10 R disponuje motorem z nového Focusu RS, přesněji 2,3litrovým čtyřválcem Ecoboost o výkonu 350 koní při 6000 otáčkách za minutu a točivém momentu 475 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Šestistupňová manuální převodovka přenáší veškerou sílu na zadní kola. E10 R zrychlí na 96 km/h za rovné 3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Celková konstrukce vozu je z hliníku a karbonu.
V kabině je k vidění na středové konzole multifunkční TFT displej, dále čtyřbodové závodní bezpečnostní pásy nebo lehká kompozitní sedadla. V příplatkové výbavě nechybí vyhřívané sedačky, šestibodové závodní bezpečnostní pásy anebo rychle vyjímací volant. Zenos E10 R může jezdit po 16 nebo 17palcových kolech, které pomáhají snížit neodpruženou hmotnost o skoro 10 kg. Výkonné „R“ váží 700 kg a je tak o 25 kg lehčí než verze E10 S.
Zenos nabídne ze začátku také limitovanou edici modelu pod označením Drive Edition, která bude vyzařovat zakázkovým lakem, speciálními polepy, nastavitelnými tlumiči Bilstein, přepracovaným hlavním brzdovým válcem, karbonovými sedadly, šestibodovými závodními pásy, krátkou hliníkovou řadicí pákou a také koženým interiérem.
Cena Zenosu E10 R startuje na částce 39 995 liber (v přepočtu cca 1,54 milionu korun), kdežto jmenovaná edice Drive, která bude vyrobena pouze v 15 kusech, začíná na cifře 43 995 liber (cca 1,69 milionu korun). Jenom pro srovnání, nový Focus RS, jenž má stejný motor 2,3 Ecoboost, je jen o 10 000 liber (cca 386 tisíc korun) dražší než Zenos E10 R. Značka přijímá v současné době již objednávky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?