Velká Británie je doslova rodištěm ultra-lehkých sportovních vozů jako je například Lotus Seven nebo Caterham 7. Dalším v pořadí je nově představený Zenos E10 R, který chce být plnohodnotným konkurentem Caterhamu. Co vše nabídne ostřejší provedení E10 R?
Automobilka Zenos prohlásila, že E10 R je jejich nejrychlejším a nejvzrušivějším modelem současnosti. Po vzhledové stránce se výkonnější provedení nijak razantně neliší, ten hlavní rozdíl je v pohonné jednotce. Zenos E10 R disponuje motorem z nového Focusu RS, přesněji 2,3litrovým čtyřválcem Ecoboost o výkonu 350 koní při 6000 otáčkách za minutu a točivém momentu 475 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Šestistupňová manuální převodovka přenáší veškerou sílu na zadní kola. E10 R zrychlí na 96 km/h za rovné 3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Celková konstrukce vozu je z hliníku a karbonu.
V kabině je k vidění na středové konzole multifunkční TFT displej, dále čtyřbodové závodní bezpečnostní pásy nebo lehká kompozitní sedadla. V příplatkové výbavě nechybí vyhřívané sedačky, šestibodové závodní bezpečnostní pásy anebo rychle vyjímací volant. Zenos E10 R může jezdit po 16 nebo 17palcových kolech, které pomáhají snížit neodpruženou hmotnost o skoro 10 kg. Výkonné „R“ váží 700 kg a je tak o 25 kg lehčí než verze E10 S.
Zenos nabídne ze začátku také limitovanou edici modelu pod označením Drive Edition, která bude vyzařovat zakázkovým lakem, speciálními polepy, nastavitelnými tlumiči Bilstein, přepracovaným hlavním brzdovým válcem, karbonovými sedadly, šestibodovými závodními pásy, krátkou hliníkovou řadicí pákou a také koženým interiérem.
Cena Zenosu E10 R startuje na částce 39 995 liber (v přepočtu cca 1,54 milionu korun), kdežto jmenovaná edice Drive, která bude vyrobena pouze v 15 kusech, začíná na cifře 43 995 liber (cca 1,69 milionu korun). Jenom pro srovnání, nový Focus RS, jenž má stejný motor 2,3 Ecoboost, je jen o 10 000 liber (cca 386 tisíc korun) dražší než Zenos E10 R. Značka přijímá v současné době již objednávky.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.