Už několik týdnů je v Americe dostupný Civic desáté generace, zatím však pouze jako sedan. K zámořské specifikaci japonského modelu nicméně tak nějak patří i sportovnější kupé a přesně to představuje Honda na výstavě v LA.
Podle předpokladů si kupé vypůjčuje nejvýraznější linie sedanu, takže tady máme rozměrnou stříbrnou masku chladiče nebo světla s LED diodami pro denní svícení (za příplatek full-LED). Od A-sloupku už je nicméně kupé svébytným modelem, což dokazuje nejen o 2,54 centimetru nižší linií střechy, ale i unikátním designem zadních LED světel a decentním spoilerem na víku kufru. Při porovnání s předchůdcem, je novinka o necelých 140 mm kratší, o 48 mm širší a má o 74 mm delší rozvor.
Kabině dominuje příplatková sedmipalcová obrazovka multimediálního systému Display Audio. Ten vedle streamování hudby skrze všemožné aplikace nabídne rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo navigaci Garmin (u vyšších verzí výbavy). Kompletně digitální je přístrojový panel s modrým podsvícením. Ve výbavě všech verzí najdeme elektronickou parkovací brzdu nebo automatickou klimatizaci, z nových příplatkových prvků lze jmenovat vyhřívaná sedadla, dešťový senzor nebo TFT displej. Co se týče cestovního komfortu, je většina plastů měkčená a na zadních sedadlech je o téměř 127 mm více místa pro nohy než u předchůdce.
Nejvýraznější motorizací je přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 176 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 219 Nm mezi 1800 - 5500 ot./min a standardním bezestupňovým automatem. Níže je v nabídce posazen dvoulitr i-VTEC o výkonu 160 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 187 Nm při 4200 ot./min, který je spřažen buď se šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem. Není bez zajímavosti, že obě jednotky s automatem vykazují shodnou průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.
Důležitým prvkem nového Civicu Coupé je vyztužená konstrukce karosérie, která v konjunkci s kompletní sadou airbagů a upravenými pásy zajišťuje prvotřídní bezpečnost. K dispozici bude také balíček bezpečnostních prvků Honda Sensing.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.