Už několik týdnů je v Americe dostupný Civic desáté generace, zatím však pouze jako sedan. K zámořské specifikaci japonského modelu nicméně tak nějak patří i sportovnější kupé a přesně to představuje Honda na výstavě v LA.
Podle předpokladů si kupé vypůjčuje nejvýraznější linie sedanu, takže tady máme rozměrnou stříbrnou masku chladiče nebo světla s LED diodami pro denní svícení (za příplatek full-LED). Od A-sloupku už je nicméně kupé svébytným modelem, což dokazuje nejen o 2,54 centimetru nižší linií střechy, ale i unikátním designem zadních LED světel a decentním spoilerem na víku kufru. Při porovnání s předchůdcem, je novinka o necelých 140 mm kratší, o 48 mm širší a má o 74 mm delší rozvor.
Kabině dominuje příplatková sedmipalcová obrazovka multimediálního systému Display Audio. Ten vedle streamování hudby skrze všemožné aplikace nabídne rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo navigaci Garmin (u vyšších verzí výbavy). Kompletně digitální je přístrojový panel s modrým podsvícením. Ve výbavě všech verzí najdeme elektronickou parkovací brzdu nebo automatickou klimatizaci, z nových příplatkových prvků lze jmenovat vyhřívaná sedadla, dešťový senzor nebo TFT displej. Co se týče cestovního komfortu, je většina plastů měkčená a na zadních sedadlech je o téměř 127 mm více místa pro nohy než u předchůdce.
Nejvýraznější motorizací je přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 176 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 219 Nm mezi 1800 - 5500 ot./min a standardním bezestupňovým automatem. Níže je v nabídce posazen dvoulitr i-VTEC o výkonu 160 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 187 Nm při 4200 ot./min, který je spřažen buď se šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem. Není bez zajímavosti, že obě jednotky s automatem vykazují shodnou průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.
Důležitým prvkem nového Civicu Coupé je vyztužená konstrukce karosérie, která v konjunkci s kompletní sadou airbagů a upravenými pásy zajišťuje prvotřídní bezpečnost. K dispozici bude také balíček bezpečnostních prvků Honda Sensing.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.