Už několik týdnů je v Americe dostupný Civic desáté generace, zatím však pouze jako sedan. K zámořské specifikaci japonského modelu nicméně tak nějak patří i sportovnější kupé a přesně to představuje Honda na výstavě v LA.
Podle předpokladů si kupé vypůjčuje nejvýraznější linie sedanu, takže tady máme rozměrnou stříbrnou masku chladiče nebo světla s LED diodami pro denní svícení (za příplatek full-LED). Od A-sloupku už je nicméně kupé svébytným modelem, což dokazuje nejen o 2,54 centimetru nižší linií střechy, ale i unikátním designem zadních LED světel a decentním spoilerem na víku kufru. Při porovnání s předchůdcem, je novinka o necelých 140 mm kratší, o 48 mm širší a má o 74 mm delší rozvor.
Kabině dominuje příplatková sedmipalcová obrazovka multimediálního systému Display Audio. Ten vedle streamování hudby skrze všemožné aplikace nabídne rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo navigaci Garmin (u vyšších verzí výbavy). Kompletně digitální je přístrojový panel s modrým podsvícením. Ve výbavě všech verzí najdeme elektronickou parkovací brzdu nebo automatickou klimatizaci, z nových příplatkových prvků lze jmenovat vyhřívaná sedadla, dešťový senzor nebo TFT displej. Co se týče cestovního komfortu, je většina plastů měkčená a na zadních sedadlech je o téměř 127 mm více místa pro nohy než u předchůdce.
Nejvýraznější motorizací je přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 176 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 219 Nm mezi 1800 - 5500 ot./min a standardním bezestupňovým automatem. Níže je v nabídce posazen dvoulitr i-VTEC o výkonu 160 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 187 Nm při 4200 ot./min, který je spřažen buď se šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem. Není bez zajímavosti, že obě jednotky s automatem vykazují shodnou průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.
Důležitým prvkem nového Civicu Coupé je vyztužená konstrukce karosérie, která v konjunkci s kompletní sadou airbagů a upravenými pásy zajišťuje prvotřídní bezpečnost. K dispozici bude také balíček bezpečnostních prvků Honda Sensing.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.