Už několik týdnů je v Americe dostupný Civic desáté generace, zatím však pouze jako sedan. K zámořské specifikaci japonského modelu nicméně tak nějak patří i sportovnější kupé a přesně to představuje Honda na výstavě v LA.
Podle předpokladů si kupé vypůjčuje nejvýraznější linie sedanu, takže tady máme rozměrnou stříbrnou masku chladiče nebo světla s LED diodami pro denní svícení (za příplatek full-LED). Od A-sloupku už je nicméně kupé svébytným modelem, což dokazuje nejen o 2,54 centimetru nižší linií střechy, ale i unikátním designem zadních LED světel a decentním spoilerem na víku kufru. Při porovnání s předchůdcem, je novinka o necelých 140 mm kratší, o 48 mm širší a má o 74 mm delší rozvor.
Kabině dominuje příplatková sedmipalcová obrazovka multimediálního systému Display Audio. Ten vedle streamování hudby skrze všemožné aplikace nabídne rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo navigaci Garmin (u vyšších verzí výbavy). Kompletně digitální je přístrojový panel s modrým podsvícením. Ve výbavě všech verzí najdeme elektronickou parkovací brzdu nebo automatickou klimatizaci, z nových příplatkových prvků lze jmenovat vyhřívaná sedadla, dešťový senzor nebo TFT displej. Co se týče cestovního komfortu, je většina plastů měkčená a na zadních sedadlech je o téměř 127 mm více místa pro nohy než u předchůdce.
Nejvýraznější motorizací je přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 176 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 219 Nm mezi 1800 - 5500 ot./min a standardním bezestupňovým automatem. Níže je v nabídce posazen dvoulitr i-VTEC o výkonu 160 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 187 Nm při 4200 ot./min, který je spřažen buď se šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem. Není bez zajímavosti, že obě jednotky s automatem vykazují shodnou průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.
Důležitým prvkem nového Civicu Coupé je vyztužená konstrukce karosérie, která v konjunkci s kompletní sadou airbagů a upravenými pásy zajišťuje prvotřídní bezpečnost. K dispozici bude také balíček bezpečnostních prvků Honda Sensing.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?