Americké zastoupení bavorské značky BMW vydalo první dva snímky nadcházející nové edice modelu i3. Ta přináší na trh v USA nové výbavé prvky a trošku exkluzivity.
Automobil má být vybaven "novými funkcemi", které jsou k dispozici ve Spojených státech poprvé. Prakticky to znamená, že speciální edice s názvem Shadow Sport dostane například černý lak karoserie Fluid, elektrické střešní okno a nebo speciální kola z lehkých slitin se vzorem Cyclone o velikosti 19 palců. Celá produkce bude navíc omezena na 50 kusů, ovšem doposud není jasné, kolik bude každý kus stát.
Sluší se připomenout, že na trhu jsou hned dvě verze i3. První, elektrická varianta má 22 kWh lithium-iontové baterie a elektrický motor, který vyvíjí 170 koní a 249 Nm točivého momentu. Díky tomu umí vůz zrychlit z nuly na stovku za sedm sekund a rozjede se až na 149 km/h. Dále tu ale máme posílenou i3, která je navíc vybavena benzínovým motorem, který funguje jako generátor. Tento model je také o něco pomalejší než elektrická varianta, takže zrychlení z nuly na stovku zvládne za 7,8 sekundy a maximální rychlost zůstává beze změny - 149 km/h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.