Americká pobočka automobilky MINI představila ostrý Cooper S v edici Carbon Edition. Ta bude stát 36,250 dolarů s manuální převodovkou.
Automobil je vybaven paketem John Cooper Works Pro Tuning, který zvyšuje standardní výkon motoru z 189 na 208 koní a zlepšuje reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Přemapovaná je i řídící jednotka motoru.
Výrobce má také nainstaloval speciální výfukový systém s klapkou, který nabízí dva módy - Track a Sport. Ovládat jej lze vzdáleně přes systém Bluetooth. Režim Track je přitom určen pouze pro závodní dráhy a přináší "maximální emocionální zvuk", zatímco sportovní režim poskytuje "výrazně sportovnější a více emocionální" zvuk než standardní Cooper S.
Pokud jde o design, čtyřdveřové provedení dostalo Midnight černý lak karoserie s matně černými pruhy, kryty zpětných zrcátek z uhlíkových vláken a větší otvory pro přívod vzduchu. Exteriérový paket naopak obsahuje zadní spoiler a 17-palcová litá kola JCW Track Spoke Black.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?