Zajímavá zpráva přichází z Velké Británie, protože Ford analyzuje vyhlídky na hardcore verzi Focus RS.
Nejnovější a největší Focus RS vyšel jen před několika měsíci, ale už dnes se ukazuje, že se chystá hardcore verze. Ta má být o 100 kg nižší, s karoserií vyztuženými uhlíkovými vlákny, polykarbonátovým prosklením, keramickými brzdami a kabina dostane menší zvukovou izolaci.
Pod kapotou se má ocitnout 2,3-litrový přeplňovaný čtyřválec, u nejž ale výkon nejspíš nenaroste. Výsledné parametry tak činí 350 koní a 440 Nm (470 Nm s funkcí overboost) točivého momentu. Hardcore RS by mohlo být vybaveno elektronicky řízeným diferenciálem s omezenou svorností a dvouspojkovou automatickou převodovku.
Zatímco standardní Focus RS zrychlí z 0-100 km / h za 4,7 sekundy a stát by měl 56.660 eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?