Zajímavá zpráva přichází z Velké Británie, protože Ford analyzuje vyhlídky na hardcore verzi Focus RS.
Nejnovější a největší Focus RS vyšel jen před několika měsíci, ale už dnes se ukazuje, že se chystá hardcore verze. Ta má být o 100 kg nižší, s karoserií vyztuženými uhlíkovými vlákny, polykarbonátovým prosklením, keramickými brzdami a kabina dostane menší zvukovou izolaci.
Pod kapotou se má ocitnout 2,3-litrový přeplňovaný čtyřválec, u nejž ale výkon nejspíš nenaroste. Výsledné parametry tak činí 350 koní a 440 Nm (470 Nm s funkcí overboost) točivého momentu. Hardcore RS by mohlo být vybaveno elektronicky řízeným diferenciálem s omezenou svorností a dvouspojkovou automatickou převodovku.
Zatímco standardní Focus RS zrychlí z 0-100 km / h za 4,7 sekundy a stát by měl 56.660 eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?