Nová generace německého bestselleru bude převratná uvnitř, navenek jen z části. Její hlavní úkol bude zvýšit zisky.
Design projde evolucí, přičemž se bude inspirovat u nového Passatu. Nová grafika světlometů, přední masky nebo ostřejší tvary ve jménu zlepšení aerodynamiky. Předpokládáme, že se nebude jednat o nic převratného, prostě změna, na jaké jsme v koncernu VW zvyklí.
Zásadní změny budou uvnitř. Nejen interiér projde výraznou změnou. Ovládání pomocí gest, více dotykových displejů, méně tlačítek a zajímavé nové asistenty a systémy. Další změna se bude týkat modulární platformy MQB, která přinese výrazné snížení hmotnosti. Počítá se také s menším motorovým prostorem. Proč?
Protože pod kapotou nového Golfu bude v základu litrové TSI popřípadě 1,4 TDI. Naopak na druhém konci nabídky motorů bude 2,0 TSI s výkonem 265 koní, které bude pohánět verzi GTI. Informaci o verzi R, zatím nemáme.
Rouška tajemství stále leží na termínu, kdy nám Volkswagen osmou generaci představí. Jedni mluví o příštím roce, jiní jsou poněkud skeptičtější a tvrdí, že dříve než v roce 2017 o nebude. My odhadujeme přelom roku 2016 a 2017. Však už několikrát zaznělo, že vozy VW budou dodržovat pětileté výrobní cykly a Golf bude v roce 2016 čtvrtý rok na světovém trhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?