Nová generace německého bestselleru bude převratná uvnitř, navenek jen z části. Její hlavní úkol bude zvýšit zisky.
Design projde evolucí, přičemž se bude inspirovat u nového Passatu. Nová grafika světlometů, přední masky nebo ostřejší tvary ve jménu zlepšení aerodynamiky. Předpokládáme, že se nebude jednat o nic převratného, prostě změna, na jaké jsme v koncernu VW zvyklí.
Zásadní změny budou uvnitř. Nejen interiér projde výraznou změnou. Ovládání pomocí gest, více dotykových displejů, méně tlačítek a zajímavé nové asistenty a systémy. Další změna se bude týkat modulární platformy MQB, která přinese výrazné snížení hmotnosti. Počítá se také s menším motorovým prostorem. Proč?
Protože pod kapotou nového Golfu bude v základu litrové TSI popřípadě 1,4 TDI. Naopak na druhém konci nabídky motorů bude 2,0 TSI s výkonem 265 koní, které bude pohánět verzi GTI. Informaci o verzi R, zatím nemáme.
Rouška tajemství stále leží na termínu, kdy nám Volkswagen osmou generaci představí. Jedni mluví o příštím roce, jiní jsou poněkud skeptičtější a tvrdí, že dříve než v roce 2017 o nebude. My odhadujeme přelom roku 2016 a 2017. Však už několikrát zaznělo, že vozy VW budou dodržovat pětileté výrobní cykly a Golf bude v roce 2016 čtvrtý rok na světovém trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.