Nová generace německého bestselleru bude převratná uvnitř, navenek jen z části. Její hlavní úkol bude zvýšit zisky.
Design projde evolucí, přičemž se bude inspirovat u nového Passatu. Nová grafika světlometů, přední masky nebo ostřejší tvary ve jménu zlepšení aerodynamiky. Předpokládáme, že se nebude jednat o nic převratného, prostě změna, na jaké jsme v koncernu VW zvyklí.
Zásadní změny budou uvnitř. Nejen interiér projde výraznou změnou. Ovládání pomocí gest, více dotykových displejů, méně tlačítek a zajímavé nové asistenty a systémy. Další změna se bude týkat modulární platformy MQB, která přinese výrazné snížení hmotnosti. Počítá se také s menším motorovým prostorem. Proč?
Protože pod kapotou nového Golfu bude v základu litrové TSI popřípadě 1,4 TDI. Naopak na druhém konci nabídky motorů bude 2,0 TSI s výkonem 265 koní, které bude pohánět verzi GTI. Informaci o verzi R, zatím nemáme.
Rouška tajemství stále leží na termínu, kdy nám Volkswagen osmou generaci představí. Jedni mluví o příštím roce, jiní jsou poněkud skeptičtější a tvrdí, že dříve než v roce 2017 o nebude. My odhadujeme přelom roku 2016 a 2017. Však už několikrát zaznělo, že vozy VW budou dodržovat pětileté výrobní cykly a Golf bude v roce 2016 čtvrtý rok na světovém trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.