Po dlouhém odhalování je to konečně tady, firma Land Rover pustila do světa první oficiální snímky otevřeného Evoque Convertible.
Vůz má být v prodeji v první polovině roku 2016 a to ve více než 170 zemích světa. První náznak otevřeného Evoqua přitom přišel už na začátku roku 2012 a vůz dostal plně automatizovanou zatahovací střechu v černé barvě Ebony. Tu ale lze dále kombinovat s 13 barvami karoserie.
Ovládání střechy se uskuteční pomocí tlačítka na středové konzoli a může být provedeno při rychlostech až 48 km/h. Celý proces má trvat 18 sekund a její opětovné natažení pak potrvá 21 sekund. Důležitým parametrem je i kufr, jenž u verze Cabrio nabízí slušnou nákladní kapacitu 251 litrů.
Zesílené jsou A-sloupky a zpevněná je spodní část karoserie pro lepší torzní tuhost. Ve výsledku je otevřený Evoque o 270 kg těžší než verze s pevnou střechou. V případě převrácení je navíc auto vybaveno bezpečnostními výztuhami, které se vystřelí za hlavami zadních cestujících za pouhých 90 milisekund.
Co se týče motorů, americká verze dostane 2,0litrový přeplňovaný 4válec s výkonem 240 koní a 340 Nm točivého momentu.Výkon půjde na obě nápravyy prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky, což zajišťuje zrychlení z 0-96 km/h za 7,8 sekundy a maximálku 180 km/h. V Evropě bude pro změnu k mání diesel TD4 Ingenium o výkonu 180 koní.
Interiér je kopií standardního Evoque a může jej zdobit velké množství příplatků. Za zmínku tak stojí audiosystém Meridian s 12 reproduktory o výkonu 660W, Wi-Fi hotspot, parkovací kamera, podpora Android Auto a Apple CarPlay. V základu však najdeme nový displej infotainmentu. Ten má úhlopříčku 10,2" a posádka jím může ovládat nový palubní systém InControl Touch Pro.
Jak je to s českou cenou, to zatím není známo, ale ve Velké Británii se verze s dieselem vyšplhá na cenovku 47 500 liber, což je okolo 1,77 milionu korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.