Po dlouhém odhalování je to konečně tady, firma Land Rover pustila do světa první oficiální snímky otevřeného Evoque Convertible.
Vůz má být v prodeji v první polovině roku 2016 a to ve více než 170 zemích světa. První náznak otevřeného Evoqua přitom přišel už na začátku roku 2012 a vůz dostal plně automatizovanou zatahovací střechu v černé barvě Ebony. Tu ale lze dále kombinovat s 13 barvami karoserie.
Ovládání střechy se uskuteční pomocí tlačítka na středové konzoli a může být provedeno při rychlostech až 48 km/h. Celý proces má trvat 18 sekund a její opětovné natažení pak potrvá 21 sekund. Důležitým parametrem je i kufr, jenž u verze Cabrio nabízí slušnou nákladní kapacitu 251 litrů.
Zesílené jsou A-sloupky a zpevněná je spodní část karoserie pro lepší torzní tuhost. Ve výsledku je otevřený Evoque o 270 kg těžší než verze s pevnou střechou. V případě převrácení je navíc auto vybaveno bezpečnostními výztuhami, které se vystřelí za hlavami zadních cestujících za pouhých 90 milisekund.
Co se týče motorů, americká verze dostane 2,0litrový přeplňovaný 4válec s výkonem 240 koní a 340 Nm točivého momentu.Výkon půjde na obě nápravyy prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky, což zajišťuje zrychlení z 0-96 km/h za 7,8 sekundy a maximálku 180 km/h. V Evropě bude pro změnu k mání diesel TD4 Ingenium o výkonu 180 koní.
Interiér je kopií standardního Evoque a může jej zdobit velké množství příplatků. Za zmínku tak stojí audiosystém Meridian s 12 reproduktory o výkonu 660W, Wi-Fi hotspot, parkovací kamera, podpora Android Auto a Apple CarPlay. V základu však najdeme nový displej infotainmentu. Ten má úhlopříčku 10,2" a posádka jím může ovládat nový palubní systém InControl Touch Pro.
Jak je to s českou cenou, to zatím není známo, ale ve Velké Británii se verze s dieselem vyšplhá na cenovku 47 500 liber, což je okolo 1,77 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?