Na veřejnost se dostala nová zpráva o tom, že pro novou současnou generaci Audi R8 se chystá nová základní motorizace. Tou se stane 5-válcový 2,5litrový motor s elektricky poháněným turbodmychadlem.
Už víme téměř jistě, že druhá generace R8 nebude nabízena s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,2 litru FSI. Místo něj se objeví přeplňovaný motor pro základní verzi, kterým by měl být zmíněný 2,5 litrový 5-válec z modelu RS3 Sportback.
Zatímco nově vyvinutý TFSI V6 pohání nejnovější S4/S4 Avant, u nichž nabízí 354 koní a 500 Nm točivého momentu, u R8 se dočkáme o něco vyššího výkonu. K tomu přispěje i elektricky řízené turbodmychadlo, jenž zajistí zvýšení výkonu a zároveň sníží spotřebu paliva.
Horší zprávou je, že dřív jak v roce 2017 se tahle verze Audi R8 na trhu neobjeví. Do té doby tak budeme muset být spokojeni s verzemi V10 s motorem 5,2 litru o výkonu 540 koní, respektive 610 koní ve verzi "Plus".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.