Audi R8 údajně dostane 2,5litrový pětiválcový motor e-turbo

Audi R8 V10 Plus
Audi R8 V10 Plus, foto: Audi Deutschland Facebook
ar5 8. listopadu 2015 12:05
Sdílej:

Na veřejnost se dostala nová zpráva o tom, že pro novou současnou generaci Audi R8 se chystá nová základní motorizace. Tou se stane 5-válcový 2,5litrový motor s elektricky poháněným turbodmychadlem.

Už víme téměř jistě, že druhá generace R8 nebude nabízena s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,2 litru FSI. Místo něj se objeví přeplňovaný motor pro základní verzi, kterým by měl být zmíněný 2,5 litrový 5-válec z modelu RS3 Sportback.

Zatímco nově vyvinutý TFSI V6 pohání nejnovější S4/S4 Avant, u nichž nabízí 354 koní a 500 Nm točivého momentu, u R8 se dočkáme o něco vyššího výkonu. K tomu přispěje i elektricky řízené turbodmychadlo, jenž zajistí zvýšení výkonu a zároveň sníží spotřebu paliva.

Horší zprávou je, že dřív jak v roce 2017 se tahle verze Audi R8 na trhu neobjeví. Do té doby tak budeme muset být spokojeni s verzemi V10 s motorem 5,2 litru o výkonu 540 koní, respektive 610 koní ve verzi "Plus".

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.