Na veřejnost se dostala nová zpráva o tom, že pro novou současnou generaci Audi R8 se chystá nová základní motorizace. Tou se stane 5-válcový 2,5litrový motor s elektricky poháněným turbodmychadlem.
Už víme téměř jistě, že druhá generace R8 nebude nabízena s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,2 litru FSI. Místo něj se objeví přeplňovaný motor pro základní verzi, kterým by měl být zmíněný 2,5 litrový 5-válec z modelu RS3 Sportback.
Zatímco nově vyvinutý TFSI V6 pohání nejnovější S4/S4 Avant, u nichž nabízí 354 koní a 500 Nm točivého momentu, u R8 se dočkáme o něco vyššího výkonu. K tomu přispěje i elektricky řízené turbodmychadlo, jenž zajistí zvýšení výkonu a zároveň sníží spotřebu paliva.
Horší zprávou je, že dřív jak v roce 2017 se tahle verze Audi R8 na trhu neobjeví. Do té doby tak budeme muset být spokojeni s verzemi V10 s motorem 5,2 litru o výkonu 540 koní, respektive 610 koní ve verzi "Plus".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.