Na trhu v Jižní Koreji se začala ode dneška nabízet hybridní verze nové generace sedanu Kia Optima. Ta je na domácím trhu známa pod označením K5.
Už na letošním frankfurtském autosalonu Kia oznámila své plány na hybridizovanou verzi Optimy a nyní byl učiněn její debut. Desigově se od svých klasických verzí odlišuje jen velmi decentě. Počítat se dají jen některé menší změny v masce chladiče, která se může pochlubit "aktivními vzduchovými klapkami". Ty se automaticky uzavřou při jízdě při vyšších rychlostech, při oslabení odporu vzduchu se naopak klapky otevřou. Nové jsou i přední a zadní nárazníky, stejně jako zakázková kola o rozměru 16 a 17 palců.
Nejdůležitější změna nastala pod kapotou tam, kde je ukryt 4-válec o objemu 2,0 litru GDI. Ten nabízí výkon 156 koní a 189 Nm točivého momentu, přičemž spolupracuje s elektromotorem, který generuje dalších 52 koní a 205 Nm. Výkon jde na přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovku a celé ústrojí je převzato ze sesterského modelu Hyundai Sonata Hybrid.
Kia Optima Hybrid přijde časem i do Evropy, a to již příští rok. Co se týče samotných dalších verzí Optimy, v plánu je i kabriolet a možná i kombi verze.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?