Na trhu v Jižní Koreji se začala ode dneška nabízet hybridní verze nové generace sedanu Kia Optima. Ta je na domácím trhu známa pod označením K5.
Už na letošním frankfurtském autosalonu Kia oznámila své plány na hybridizovanou verzi Optimy a nyní byl učiněn její debut. Desigově se od svých klasických verzí odlišuje jen velmi decentě. Počítat se dají jen některé menší změny v masce chladiče, která se může pochlubit "aktivními vzduchovými klapkami". Ty se automaticky uzavřou při jízdě při vyšších rychlostech, při oslabení odporu vzduchu se naopak klapky otevřou. Nové jsou i přední a zadní nárazníky, stejně jako zakázková kola o rozměru 16 a 17 palců.
Nejdůležitější změna nastala pod kapotou tam, kde je ukryt 4-válec o objemu 2,0 litru GDI. Ten nabízí výkon 156 koní a 189 Nm točivého momentu, přičemž spolupracuje s elektromotorem, který generuje dalších 52 koní a 205 Nm. Výkon jde na přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovku a celé ústrojí je převzato ze sesterského modelu Hyundai Sonata Hybrid.
Kia Optima Hybrid přijde časem i do Evropy, a to již příští rok. Co se týče samotných dalších verzí Optimy, v plánu je i kabriolet a možná i kombi verze.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?