Na trhu v Jižní Koreji se začala ode dneška nabízet hybridní verze nové generace sedanu Kia Optima. Ta je na domácím trhu známa pod označením K5.
Už na letošním frankfurtském autosalonu Kia oznámila své plány na hybridizovanou verzi Optimy a nyní byl učiněn její debut. Desigově se od svých klasických verzí odlišuje jen velmi decentě. Počítat se dají jen některé menší změny v masce chladiče, která se může pochlubit "aktivními vzduchovými klapkami". Ty se automaticky uzavřou při jízdě při vyšších rychlostech, při oslabení odporu vzduchu se naopak klapky otevřou. Nové jsou i přední a zadní nárazníky, stejně jako zakázková kola o rozměru 16 a 17 palců.
Nejdůležitější změna nastala pod kapotou tam, kde je ukryt 4-válec o objemu 2,0 litru GDI. Ten nabízí výkon 156 koní a 189 Nm točivého momentu, přičemž spolupracuje s elektromotorem, který generuje dalších 52 koní a 205 Nm. Výkon jde na přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovku a celé ústrojí je převzato ze sesterského modelu Hyundai Sonata Hybrid.
Kia Optima Hybrid přijde časem i do Evropy, a to již příští rok. Co se týče samotných dalších verzí Optimy, v plánu je i kabriolet a možná i kombi verze.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.