Zdá se, že Mazda v posledních týdnech našla patent na zajímavé koncepty. Po rotačním kupé RX-Vision z letošního Tokia totiž do Las Vegas přivezla MX-5 Spyder a Speedster.
Už na první pohled je MX-5 Spyder se stříbrným lakem Mercury, hnědou střechou a 17palcovými koly ADVAN Racing II tím umírněnějším z dvojice nových „Miatek“. Vedle vyloženě vizuálních lákadel dostala karosérie také karbonový bodykit, který pomohl srazit hmotnost na 1043 kilogramů.
K zastavení používá Spyder přední čtyřpístkové kotouče Brembo s odvětrávanými rotory, zatímco pod kapotou je i nadále standardní zážehový dvoulitrový čtyřválec. Pro co nejlepší jízdní zážitek má podvozek stavitelné pružiny. Do interiéru nás bohužel Mazda nepustila, víme ale, že je kompletně čalouněný přírodní kůží Spinneybeck PRIMA.
Pokud ale stojíte o opravdovou zábavu za volantem bez jakýchkoliv kompromisů, musíte vybrat modrou MX-5 Speedster, jíž úplně chybí střecha a místo předního okna má jen decentní deflektor. Díky karbonovým dveřím a sedadlům se navíc povedlo stlačit hmotnost na 943 kilogramů, které uvádí do pohybu standardní dvoulitrový čtyřválec.
16palcová kola Rays 57 Extreme Gram Lights obouvají sportovní pneumatiky Kumho Ecsta s rozměrem 225/50, za nimi se potom skrývají kotouče Brembo se čtyřmi pístky vpředu. Díky stavitelným pružinám K&W sedí Speedster o 30 mm blíže k vozovce než běžná MX-5. Kabina je kompletně oděna do černé Alcantary.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.