Japonci dostanou kapesní motorkáru, má turbo a manuál

Přeplňovaný tříválec, manuální převodovka a podvozek motokáry, Suzuki Alto Works
Přeplňovaný tříválec, manuální převodovka a podvozek motokáry, Suzuki Alto Works, foto: Suzuki
ar6 30. října 2015 16:25
Sdílej:

Kapesních ostrých hatchbacků v posledních měsících výrazně ubylo. Jestli je to vina přísných emisních limitů nebo nezájmu zákazníků necháme teď stranou, důležitější je fakt, že pokud se chcete za volantem bavit musíte stále častěji do bazaru. Přitom například v Japonsku mají řešení v podobě několika nabroušených modelů třídy kei

Mezi ně se aktuálně zařazuje Suzuki Alto Works, méně divoce vypadající dvojče na začátku roku představeného Alta Turbo RS. Základ je přitom stejný přeplňovaný tříválec o objemu 658 cm3 s výkonem 64 koní a točivým momentem 98 Nm. Zásadní rozdíl je ale v převodovce - zatímco Turbo RS má pětistupňový automat AGS, pohánějící přední nebo všechna kola, Works dostal pětistupňový manuál se zkrácenými drahami, pohánějící zatím výhradně přední nápravu.

Patřičnými úpravami prošel rovněž podvozek, který umí měnit svou charakteristiku dokonce i během projíždění zatáček. Karosérie dostala stejný bodykit jako u Turba RS, znamená to tedy agresivnější nárazníky (vzadu s difuzorem), nástavce prahů, střešní spoiler, odtokovou hranu na víku pátých dveří a především černá 15palcová kola. Kolem zatmavených předních světel je stříbrný rámeček, a tak kromě chybějících červených nebo černých doplňků je jedinou změnou logo Works v přední masce.

Při onom manévrování v zatáčkách se jistě budou hodit anatomická sedadla Recaro s kontrastním prošíváním. Lépe do ruky padne sportovní volant, před nímž je přepracovaný přístrojový panel s otáčkoměrem, cejchovaným až do 9000 ot./min! 

Evropan si ale na podobnou hračku musí nechat zajít chuť. Alto Works je určeno pouze pro Japonsko, přičemž v dealerstvích se objeví ještě před koncem roku. Našinec tedy může tak akorát slepě adorovat předražené produkty Mini nebo bezcharakterní Clio RS. 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?