Japonci dostanou kapesní motorkáru, má turbo a manuál

Přeplňovaný tříválec, manuální převodovka a podvozek motokáry, Suzuki Alto Works
Přeplňovaný tříválec, manuální převodovka a podvozek motokáry, Suzuki Alto Works, foto: Suzuki
ar6 30. října 2015 16:25
Sdílej:

Kapesních ostrých hatchbacků v posledních měsících výrazně ubylo. Jestli je to vina přísných emisních limitů nebo nezájmu zákazníků necháme teď stranou, důležitější je fakt, že pokud se chcete za volantem bavit musíte stále častěji do bazaru. Přitom například v Japonsku mají řešení v podobě několika nabroušených modelů třídy kei

Mezi ně se aktuálně zařazuje Suzuki Alto Works, méně divoce vypadající dvojče na začátku roku představeného Alta Turbo RS. Základ je přitom stejný přeplňovaný tříválec o objemu 658 cm3 s výkonem 64 koní a točivým momentem 98 Nm. Zásadní rozdíl je ale v převodovce - zatímco Turbo RS má pětistupňový automat AGS, pohánějící přední nebo všechna kola, Works dostal pětistupňový manuál se zkrácenými drahami, pohánějící zatím výhradně přední nápravu.

Patřičnými úpravami prošel rovněž podvozek, který umí měnit svou charakteristiku dokonce i během projíždění zatáček. Karosérie dostala stejný bodykit jako u Turba RS, znamená to tedy agresivnější nárazníky (vzadu s difuzorem), nástavce prahů, střešní spoiler, odtokovou hranu na víku pátých dveří a především černá 15palcová kola. Kolem zatmavených předních světel je stříbrný rámeček, a tak kromě chybějících červených nebo černých doplňků je jedinou změnou logo Works v přední masce.

Při onom manévrování v zatáčkách se jistě budou hodit anatomická sedadla Recaro s kontrastním prošíváním. Lépe do ruky padne sportovní volant, před nímž je přepracovaný přístrojový panel s otáčkoměrem, cejchovaným až do 9000 ot./min! 

Evropan si ale na podobnou hračku musí nechat zajít chuť. Alto Works je určeno pouze pro Japonsko, přičemž v dealerstvích se objeví ještě před koncem roku. Našinec tedy může tak akorát slepě adorovat předražené produkty Mini nebo bezcharakterní Clio RS. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.