O chystané novince Lexusu toho bylo napsáno a namluveno více než dost. Nyní již všechyn dohady co můžeme čekat utichly. Lexus totiž oficiálně představil koncept své vlajkové lodi s názvem LF-FC.
Jedná se o předobraz budoucího směřování luxusní odnože automobilky Toyota. Lexus na voze prezentuje ještě patrnější křivky do písmene L, které jsou pro něj natolik typické. Těch si jistě všimne každý v ostře řezaných světlometech denního svícení, na masivní přední masce a dokonce i na detailech jednadvacetipalcových kol z lehkých slitin.
Co se rozměrů týče, vůz měří na délku 530 cm, na šířku 200 cm a do výšky 141 cm. V útrobách vozu nalezneme ústrojí, které využívá energie vodíkových článků, stejně jako Toyota Mirai. Výkon je posílán primárně na zadní kola. V těch předních se ale ukrývají elektromotory, což znamená, že tento koncept má doopravdy pohon všech kol.
Nás ovšem nejvíce zaujal futuristické pojetí interiéru. Vůz je řešen jako čtyřmístná limuzína a přesně tak vypadá interiér. Jeho dominantou je čtveřice sportovně-luxusních, kožených sedadel. Mezi nimi prochází celým interiérem středový panel. Ten se chlubí futuristickou technologií bezdotykového ovládání pomocí gest.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.