O chystané novince Lexusu toho bylo napsáno a namluveno více než dost. Nyní již všechyn dohady co můžeme čekat utichly. Lexus totiž oficiálně představil koncept své vlajkové lodi s názvem LF-FC.
Jedná se o předobraz budoucího směřování luxusní odnože automobilky Toyota. Lexus na voze prezentuje ještě patrnější křivky do písmene L, které jsou pro něj natolik typické. Těch si jistě všimne každý v ostře řezaných světlometech denního svícení, na masivní přední masce a dokonce i na detailech jednadvacetipalcových kol z lehkých slitin.
Co se rozměrů týče, vůz měří na délku 530 cm, na šířku 200 cm a do výšky 141 cm. V útrobách vozu nalezneme ústrojí, které využívá energie vodíkových článků, stejně jako Toyota Mirai. Výkon je posílán primárně na zadní kola. V těch předních se ale ukrývají elektromotory, což znamená, že tento koncept má doopravdy pohon všech kol.
Nás ovšem nejvíce zaujal futuristické pojetí interiéru. Vůz je řešen jako čtyřmístná limuzína a přesně tak vypadá interiér. Jeho dominantou je čtveřice sportovně-luxusních, kožených sedadel. Mezi nimi prochází celým interiérem středový panel. Ten se chlubí futuristickou technologií bezdotykového ovládání pomocí gest.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?