O chystané novince Lexusu toho bylo napsáno a namluveno více než dost. Nyní již všechyn dohady co můžeme čekat utichly. Lexus totiž oficiálně představil koncept své vlajkové lodi s názvem LF-FC.
Jedná se o předobraz budoucího směřování luxusní odnože automobilky Toyota. Lexus na voze prezentuje ještě patrnější křivky do písmene L, které jsou pro něj natolik typické. Těch si jistě všimne každý v ostře řezaných světlometech denního svícení, na masivní přední masce a dokonce i na detailech jednadvacetipalcových kol z lehkých slitin.
Co se rozměrů týče, vůz měří na délku 530 cm, na šířku 200 cm a do výšky 141 cm. V útrobách vozu nalezneme ústrojí, které využívá energie vodíkových článků, stejně jako Toyota Mirai. Výkon je posílán primárně na zadní kola. V těch předních se ale ukrývají elektromotory, což znamená, že tento koncept má doopravdy pohon všech kol.
Nás ovšem nejvíce zaujal futuristické pojetí interiéru. Vůz je řešen jako čtyřmístná limuzína a přesně tak vypadá interiér. Jeho dominantou je čtveřice sportovně-luxusních, kožených sedadel. Mezi nimi prochází celým interiérem středový panel. Ten se chlubí futuristickou technologií bezdotykového ovládání pomocí gest.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.