Druhá generace supersportu Honda NSX se podle prvotních plánů měla dostat na showroomy už koncem letošního roku. Během posledních dnů ale vyšlo najevo, že supersport z Japonska nabere zpoždění.
Podle nejnovějších zpráv se jej totiž dočkáme až na jaře roku 2016. Důvodem je vývoj motoru, protože Honda se v průběhu vývoje rozhodla o změně koncepce pohonné jednotky. Konečná verze NSX tak dostane hodně propracovaný šestiválcový motor spolu s hybridním ústrojím.
O pohon nové NSX se postará konkrétně 3,5-litrová přeplňovaná jednotka se dvěma turbodmychadly, jenž bude podpořena třemi elektromotory. Honda navíc tají, jak vysoký výkon nakonec vůz nabídne, ovšem zákulisní informace hovoří o čísle větším jak 550 koní.
Znovuzrozená Honda NSX se bude vyrábět v centru Performance Manufacturing v americkém Marysville, přičemž na trhu v USA se bude prodávat se pod značkou Acura, což je luxusní divize Hondy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.