Začátkem tohoto týdne se dostala na svět informace, která mnohé rozhodně nepotěší. Současná generace Viperu se totiž možná přestane vyrábět a nedostane nástupce.
Současná generace Dodge Viperu tak bude možná poslední generací. Zahraniční zdroje totiž hovoří o tom, že konec Viperu má být naplánován na rok 2017. Tím pádem by se následně uzavřela továrna v Conner Avenue v Detroitu, protože zde se Viper vyrábí.
O to horší je to, že podle dalších zpráv se nechystá žádný jeho přímý nástupce. Vše se navíc má stát na základě dohody koncernu FCA s Union of Auto Workers. Oficiální konec Viperu ovšem zatím není definitivně potvrzen. Jeho poslední generace je navíc vcelku drsným nástrojem a byla by škoda, kdyby navždy zmizel.
Vůz je totiž vybaven 8,4litrovým desetiválcem, který produkuje 655 koní a 812 Nm točivého momentu. Desetiválec pak spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.