Začátkem tohoto týdne se dostala na svět informace, která mnohé rozhodně nepotěší. Současná generace Viperu se totiž možná přestane vyrábět a nedostane nástupce.
Současná generace Dodge Viperu tak bude možná poslední generací. Zahraniční zdroje totiž hovoří o tom, že konec Viperu má být naplánován na rok 2017. Tím pádem by se následně uzavřela továrna v Conner Avenue v Detroitu, protože zde se Viper vyrábí.
O to horší je to, že podle dalších zpráv se nechystá žádný jeho přímý nástupce. Vše se navíc má stát na základě dohody koncernu FCA s Union of Auto Workers. Oficiální konec Viperu ovšem zatím není definitivně potvrzen. Jeho poslední generace je navíc vcelku drsným nástrojem a byla by škoda, kdyby navždy zmizel.
Vůz je totiž vybaven 8,4litrovým desetiválcem, který produkuje 655 koní a 812 Nm točivého momentu. Desetiválec pak spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?