Daihatsu chystá do Tokia čtyři novinky, nechybí ani atypický minibus

ar6, 9. října 2015, 13:20 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Autosalon v japonské metropoli je každé dva roky plný nejrůznějších kreací, které mají obvykle k sériové výrobě stejně daleko, jako naftové motory Volkswagenu k nízkým emisím. Na stánku Daihatsu však vedle netradičního minibusu Noriori budou i o něco normálnější automobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Podivín s roztomilým kukučem, Daihatsu Noriori.

Podivín s roztomilým kukučem, Daihatsu Noriori. | foto: Daihatsu

Sdílejte článek

Začít můžeme konceptem D-base, což je 3,4 metru dlouhý, 1,48 metru široký a 1,49 metru vysoký hatchback třídy kei, ukazující pravděpodobnou podobu nástupce modelu Mira. Jeho karosérie je laděna do modrobíla, což vytváří zajímavý kontrast s dalšími, do veselých barev oděnými koncepty automobilky. Zpět však k Daihatsu D-base, jehož nevýraznějším prvkem je aerodynamický bodykit karosérie, 18palcová kola a lišta masky chladiče, protažená na celou šířku auta. V sériové podobě jistě neuvidíme dvouramenný volant, netypická sedadla nebo digitální přístrojový panel s modrým podsvícením. Naopak volně stojící obrazovka multimediálního systému je téměř tutovkou. Pod kapotou najdeme zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, jehož spotřeba je díky regenerativnímu brzdění, bezestupňovému automatu i nízké hmotnosti jen 3 l/100 km.

Na stejném základu, dokonce i se stejnou délkou a šířkou, avšak výškou 1,67 metru, stojí kei MPV Hinata. Svým vzhledem jasně naznačuje, že jde o druhý z konceptů, jehož sériová výroba nemusí být nutně daleko. U tohoto modelu vsadilo Daihatsu na přírodní barvy, proto je karosérie laděna do zelena, zatímco uvnitř doplňuje světlou palubní desku dřevem obložená středová konzole a volant. Podlaha je pokryta kobercem, který na první pohled připomíná trávník. Hlavním trumfem Hinaty jsou ale sedadla, v případě obou předních otočná o 360 stupňů. Rozpohybování má na starosti tříválec o objemu 0.66 litru, doplněný o bezestupňový automat.

1995 mm vysoký oranžový model Tempo představuje cateringové auto nové generace. Nejen, že se v zadní části nachází prodejní pult, ale v útrobách je též místo na vaření a ukládání potravin. Ve spodní části je světelná tabule, na níž může prodejce umístit svou reklamu. Pod kapotou je opět tříválec o objemu 0.66 litru, doplněný o turbodmychadlo, pohánějící výhradně přední kola.

Nejbizarnějším projektem je zcela určitě podivně roztomilý koncept minibusu Noriori (v překladu nástup a výstup) s obrovskými bočními zelenými posuvnými dveřmi a nízkou světlou výškou, která se po zastavení ještě o něco sníží. Není to samoúčelné, protože to ulehčuje nájezd a výjezd vozíků pro hendikepované (ty se dovnitř vejdou nejvýše dva). Díky vnitřní výšce 1995 mm se ani ti největší dlouháni nemusejí bát, že by hlavou naráželi do stropu auta. Evergreenem se stalo použití 0.66litrového tříválce.

Vytisknout

Diskuze: Daihatsu chystá do Tokia čtyři novinky, nechybí ani atypický minibus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Ford Focus RS

Ford vypustil první dva díly nového dokumentu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud