Autosalon v japonské metropoli je každé dva roky plný nejrůznějších kreací, které mají obvykle k sériové výrobě stejně daleko, jako naftové motory Volkswagenu k nízkým emisím. Na stánku Daihatsu však vedle netradičního minibusu Noriori budou i o něco normálnější automobily.
Začít můžeme konceptem D-base, což je 3,4 metru dlouhý, 1,48 metru široký a 1,49 metru vysoký hatchback třídy kei, ukazující pravděpodobnou podobu nástupce modelu Mira. Jeho karosérie je laděna do modrobíla, což vytváří zajímavý kontrast s dalšími, do veselých barev oděnými koncepty automobilky. Zpět však k Daihatsu D-base, jehož nevýraznějším prvkem je aerodynamický bodykit karosérie, 18palcová kola a lišta masky chladiče, protažená na celou šířku auta. V sériové podobě jistě neuvidíme dvouramenný volant, netypická sedadla nebo digitální přístrojový panel s modrým podsvícením. Naopak volně stojící obrazovka multimediálního systému je téměř tutovkou. Pod kapotou najdeme zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, jehož spotřeba je díky regenerativnímu brzdění, bezestupňovému automatu i nízké hmotnosti jen 3 l/100 km.
Na stejném základu, dokonce i se stejnou délkou a šířkou, avšak výškou 1,67 metru, stojí kei MPV Hinata. Svým vzhledem jasně naznačuje, že jde o druhý z konceptů, jehož sériová výroba nemusí být nutně daleko. U tohoto modelu vsadilo Daihatsu na přírodní barvy, proto je karosérie laděna do zelena, zatímco uvnitř doplňuje světlou palubní desku dřevem obložená středová konzole a volant. Podlaha je pokryta kobercem, který na první pohled připomíná trávník. Hlavním trumfem Hinaty jsou ale sedadla, v případě obou předních otočná o 360 stupňů. Rozpohybování má na starosti tříválec o objemu 0.66 litru, doplněný o bezestupňový automat.
1995 mm vysoký oranžový model Tempo představuje cateringové auto nové generace. Nejen, že se v zadní části nachází prodejní pult, ale v útrobách je též místo na vaření a ukládání potravin. Ve spodní části je světelná tabule, na níž může prodejce umístit svou reklamu. Pod kapotou je opět tříválec o objemu 0.66 litru, doplněný o turbodmychadlo, pohánějící výhradně přední kola.
Nejbizarnějším projektem je zcela určitě podivně roztomilý koncept minibusu Noriori (v překladu nástup a výstup) s obrovskými bočními zelenými posuvnými dveřmi a nízkou světlou výškou, která se po zastavení ještě o něco sníží. Není to samoúčelné, protože to ulehčuje nájezd a výjezd vozíků pro hendikepované (ty se dovnitř vejdou nejvýše dva). Díky vnitřní výšce 1995 mm se ani ti největší dlouháni nemusejí bát, že by hlavou naráželi do stropu auta. Evergreenem se stalo použití 0.66litrového tříválce.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.