Rumunská automobilka Dacia přichází s novou, limitovanou edicí oblíbeného SUV Duster. Co tato edice přináší nového?
Tato nová edice nese název Duster Steel. Je založena na výbavě Lauréate. K té přináší ale mnoho nových doplňků. Jako pýcha Dusteru Steel působí nová kola s „diamantovým efektem“. Jistě si každý všimne doplňků balíčku Look Pack. Ten zahrnuje pochromovanou koncovku výfukové soustavy, střešní nosníky s hladkým pochromovaným povrchem, zatmavená zadní okna, nové kryty zpětných zrcátek a další drobnosti.
Duster Steel je také vybaven novým navigačním a multimediálním systémem Media-Nav Evolution s dotykový displayem, tempomatem a koženým volantem.
Zákazník má na výběr jak z verze s pohonem předních tak všech kol. Systém pohonu 4x4 je spárován s benzínovým motorem Tce 125 nebo s dieselem dCi 110. Obě tyto motorizace jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud na svůj Duster nebudete mít žádné nároky týkající se jízdy v terénu jistě vám postačí i verze s pohonem předních kol. Tato verze je k dispozici se zážehovým motorem Tce 125 (se šestistupňovým manuálem) nebo se vznětovými agregáty dCi 90 nebo dCi 110 s pětistupňovou, respektive se šestistupňovou manuální převodovkou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?