Již osm let vyráběné Mitsubishi Lancer s karosérií sedan nebo hatchback je jen stínem Lanceru, který v dobách největší slávy patříval k nejprodávanějším modelům třech diamantů.
Postupně se z nabídky vytratilo legendární provedení Evo, sportovní verze Ralliart a bohužel i jakákoliv schopnost držet krok s moderní konkurencí. A nepomůže tomu ani aktuální facelift.
Hlavní vzhledovou změnou je rozdělení doteď jednodílné masky chladiče, respektive instalace LED diod pro denní svícení kolem mlhovek. Tvar diod odpovídá tomu u malého SUV ASX. Mírně přepracován byl přední nárazník a design litých kol o velikosti 16 a 18 palců. Paleta barev nově obsahuje perleťovou bílou Diamond a stříbrnou Alloy. Jak už bylo řečeno v úvodu, obě sportovní verze skončily, takže roli největšího „svalovce“ přebírá provedení GT se sportovně naladěným podvozkem, 18palcovými koly, zadním spoilerem, většími brzdami a střešním oknem.
Alespoň závan moderní doby přináší do interiéru obrazovka audiosystému s příplatkovou navigací. Zkvalitněno bylo čalounění sedadel a už v základní výbavě ES najdeme sedm airbagů, multifunkční volant, stavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, tempomat, automatickou klimatizaci nebo již zmíněný audiosystém. Pod kapotou zůstává nadále dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní nebo 2.4 MIVEC o výkonu 170 koní. Oba motory mají pětistupňovou manuální nebo novou bezestupňovou automatickou převodovku, ta je navíc ve verzi GT vybavena řazením pádly pod volantem.
Ceník inovovaného Lanceru obsahuje v Americe stupně ES, SE, SEL (ten je pro modelový rok 2016 novinkou) a GT. Základní cena je 17 595 dolarů (cca 429 000 korun), vyobrazený Lancer GT koupíte za nejméně 22 495 dolarů (cca 548 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?