Již osm let vyráběné Mitsubishi Lancer s karosérií sedan nebo hatchback je jen stínem Lanceru, který v dobách největší slávy patříval k nejprodávanějším modelům třech diamantů.
Postupně se z nabídky vytratilo legendární provedení Evo, sportovní verze Ralliart a bohužel i jakákoliv schopnost držet krok s moderní konkurencí. A nepomůže tomu ani aktuální facelift.
Hlavní vzhledovou změnou je rozdělení doteď jednodílné masky chladiče, respektive instalace LED diod pro denní svícení kolem mlhovek. Tvar diod odpovídá tomu u malého SUV ASX. Mírně přepracován byl přední nárazník a design litých kol o velikosti 16 a 18 palců. Paleta barev nově obsahuje perleťovou bílou Diamond a stříbrnou Alloy. Jak už bylo řečeno v úvodu, obě sportovní verze skončily, takže roli největšího „svalovce“ přebírá provedení GT se sportovně naladěným podvozkem, 18palcovými koly, zadním spoilerem, většími brzdami a střešním oknem.
Alespoň závan moderní doby přináší do interiéru obrazovka audiosystému s příplatkovou navigací. Zkvalitněno bylo čalounění sedadel a už v základní výbavě ES najdeme sedm airbagů, multifunkční volant, stavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, tempomat, automatickou klimatizaci nebo již zmíněný audiosystém. Pod kapotou zůstává nadále dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní nebo 2.4 MIVEC o výkonu 170 koní. Oba motory mají pětistupňovou manuální nebo novou bezestupňovou automatickou převodovku, ta je navíc ve verzi GT vybavena řazením pádly pod volantem.
Ceník inovovaného Lanceru obsahuje v Americe stupně ES, SE, SEL (ten je pro modelový rok 2016 novinkou) a GT. Základní cena je 17 595 dolarů (cca 429 000 korun), vyobrazený Lancer GT koupíte za nejméně 22 495 dolarů (cca 548 000 korun).
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.