Již osm let vyráběné Mitsubishi Lancer s karosérií sedan nebo hatchback je jen stínem Lanceru, který v dobách největší slávy patříval k nejprodávanějším modelům třech diamantů.
Postupně se z nabídky vytratilo legendární provedení Evo, sportovní verze Ralliart a bohužel i jakákoliv schopnost držet krok s moderní konkurencí. A nepomůže tomu ani aktuální facelift.
Hlavní vzhledovou změnou je rozdělení doteď jednodílné masky chladiče, respektive instalace LED diod pro denní svícení kolem mlhovek. Tvar diod odpovídá tomu u malého SUV ASX. Mírně přepracován byl přední nárazník a design litých kol o velikosti 16 a 18 palců. Paleta barev nově obsahuje perleťovou bílou Diamond a stříbrnou Alloy. Jak už bylo řečeno v úvodu, obě sportovní verze skončily, takže roli největšího „svalovce“ přebírá provedení GT se sportovně naladěným podvozkem, 18palcovými koly, zadním spoilerem, většími brzdami a střešním oknem.
Alespoň závan moderní doby přináší do interiéru obrazovka audiosystému s příplatkovou navigací. Zkvalitněno bylo čalounění sedadel a už v základní výbavě ES najdeme sedm airbagů, multifunkční volant, stavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, tempomat, automatickou klimatizaci nebo již zmíněný audiosystém. Pod kapotou zůstává nadále dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní nebo 2.4 MIVEC o výkonu 170 koní. Oba motory mají pětistupňovou manuální nebo novou bezestupňovou automatickou převodovku, ta je navíc ve verzi GT vybavena řazením pádly pod volantem.
Ceník inovovaného Lanceru obsahuje v Americe stupně ES, SE, SEL (ten je pro modelový rok 2016 novinkou) a GT. Základní cena je 17 595 dolarů (cca 429 000 korun), vyobrazený Lancer GT koupíte za nejméně 22 495 dolarů (cca 548 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.