Mazda představila na domácím trhu novou edici svého modelu MX-5 s označením RS.
Do sportovna naladěná MX-5 má apelovat na jízdních nadšence, takže je vybaven celou řadou vylepšení. Nechybí vyztužená karoserie, motorový prostor, silnější brzdy a sportovní tlumiče Bilstein.
Interiér dostal několik změn, protože je vybaven sportovními vyhřívanými sedadly Recaro s kuží Nappa. Dále je zde umístěno devět reproduktorů audiosystému Bose a vůz má i "zvukový zesilovač", který oživuje zvuk motoru. Ve výbavě nechybí ani systém varování při opuštění jízdního pruhu a nebo systém pro sledování vozidel ve slepém úhlu.
O pohon se postará 1,5-litrový čtyřválec SKYACTIV-G, který se nabízí 131 koní a 150 Nm točivého momentu. Ten je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Nová Mazda MX-5 RS je v současné době na prodej zatím v Japonsku a jeho cena začíná na 3,1968 milionech jenů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?