Mazda představila na domácím trhu novou edici svého modelu MX-5 s označením RS.
Do sportovna naladěná MX-5 má apelovat na jízdních nadšence, takže je vybaven celou řadou vylepšení. Nechybí vyztužená karoserie, motorový prostor, silnější brzdy a sportovní tlumiče Bilstein.
Interiér dostal několik změn, protože je vybaven sportovními vyhřívanými sedadly Recaro s kuží Nappa. Dále je zde umístěno devět reproduktorů audiosystému Bose a vůz má i "zvukový zesilovač", který oživuje zvuk motoru. Ve výbavě nechybí ani systém varování při opuštění jízdního pruhu a nebo systém pro sledování vozidel ve slepém úhlu.
O pohon se postará 1,5-litrový čtyřválec SKYACTIV-G, který se nabízí 131 koní a 150 Nm točivého momentu. Ten je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Nová Mazda MX-5 RS je v současné době na prodej zatím v Japonsku a jeho cena začíná na 3,1968 milionech jenů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?