Superb GreenLine třetí generace přichází na náš trh. Cena není vysoká.
Škoda Superb dostává do nabídky motorů i super úspornou verzi. Tou je stejně jako u předchozí generace 1,6 TDI. Tentokrát disponuje nejen vyšším výkonem, ale také šestistupňovou manuální převodovkou.
Úspornější 1,6 TDI o výkonu 88 kW stojí jen o 16 tisíc korun více, než v případě normální 1,6 TDI. Přičemž úspornější verze vykazuje o 0,4 litru nižší spotřebu. Jednoduchou rovnicí zjišťujeme, že se úsporná verze GreenLine vyplatí při nájezdu přes 134 tisíc kilometrů.
Kromě přeprogramované řídící jednotky má GreenLine i delší převody a systém SCR, který pracuje se vstřikováním kapaliny AdBlue (výchozí 1,6 TDI AdBlue nemá). Díky tomu klesly emise oxidu uhličitého ze 108 g/km na 96 g/km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.