Někteří z vás vědí, že letos BMW slaví 40.let výročí modelu řady 3 a na jeho oslavu si připravilo několik speciálních edic. Tou další je nyní model 320d xDrive Touring 40 Years Edition.
Špatná zpráva je, že vůz bude v nabídce jen na trhu v Itálii a Japonsku. Kdo tak má velkou odvahu, s trochou štěstí si jej může koupit v Itálii a dovést sem do ČR. Výroba však bude omezena na pouhých 100 kusů, což může být hlavní překážkou v jeho získání. Edice 40 Years Edition přichází jako diesel s pohonem 4x4 a ve verzi kombi.
Všech 100 kusů bude vybaveno balíčkem M Sport, takže auta budou stát na 19-palcových kolech z lehkých slitin, dostanou modrý lak karoserie Tanzanite a sportovní nárazníky. V kabině je sportovní kožený volant, dekory v klavírní černi a loga s nápisem edice.
O pohon se stará 2,0-litrový dieselový motor s výkonem 190 koní, který je spojen s 8-stupňovou automatickou převodovkou. Ta umožňuje řazení skrze pádla pod volantem. Výkon je pak posílána obě nápravy skrze systém xDrive. Jak je to s cenou této speciality, to se výrobce zatím nevyjádřil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?