Víme další podrobnosti o novém SUV od Maserati. Jméno bez nápadu, pod kapotou nuda i bouře.
Na autosalon v Ženevě přiveze Maserati příští rok SUV. Jejich „krasavec“ sebude jmenovat Levante. Italové jej právě dokončují a už jej můžete spatřit na italských silnicích. Zatím pod důkladným maskováním.
Design ponese charakteristické rysy z ostatních modelů Maserati, očekáváme tedy masivní sací otvory na přídi a dvojici koncovek na každé straně na zadním nárazníku. Důležitější než vnější vzhled je pro nás technika.
Pod kapotou nového SUV Levante by měla být poměrně široká škála motorů. Základ budou tvořit vidlicové zážehové šestiválce s výkony od 257 kW (350 koní) do 312 kW (425 koní). Vrcholem nabídky benzinových motorů bude V8 s výkonem až 412 kW (560 koní).
K dispozici bude samozřejmě i turbodiesel. Dokonce hned ve třech výkonových variantách. Základní s 184 kW (275 koňmi), prostřední 202 kW (340 koní) a nejsilnější 250 kW (340 koní).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?