Víme další podrobnosti o novém SUV od Maserati. Jméno bez nápadu, pod kapotou nuda i bouře.
Na autosalon v Ženevě přiveze Maserati příští rok SUV. Jejich „krasavec“ sebude jmenovat Levante. Italové jej právě dokončují a už jej můžete spatřit na italských silnicích. Zatím pod důkladným maskováním.
Design ponese charakteristické rysy z ostatních modelů Maserati, očekáváme tedy masivní sací otvory na přídi a dvojici koncovek na každé straně na zadním nárazníku. Důležitější než vnější vzhled je pro nás technika.
Pod kapotou nového SUV Levante by měla být poměrně široká škála motorů. Základ budou tvořit vidlicové zážehové šestiválce s výkony od 257 kW (350 koní) do 312 kW (425 koní). Vrcholem nabídky benzinových motorů bude V8 s výkonem až 412 kW (560 koní).
K dispozici bude samozřejmě i turbodiesel. Dokonce hned ve třech výkonových variantách. Základní s 184 kW (275 koňmi), prostřední 202 kW (340 koní) a nejsilnější 250 kW (340 koní).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?