Již v příštím roce se dočkáme nového Phantomu, luxusní limuzíně, která je synonymem luxusu mezi automobily.
Stávající generace je tu s námi předlouhých deset let. Za tu dobu prošla několika obměnami. Nebudeme daleko od pravdy, když prohlásíme, že téměř každý Phantom byl originál. Rolls-Royce si stojí za tím, že vyslyší každé přání zákazníka a drtivou většinu vozů upravuje přímo na míru.
Přesto by vlajkové lodi prospěla celková modernizace. První informace přišly s tím, že se nové generace dočkáme již během roku 2016. Kromě nové hliníkové platformě, dorazí ve dvou specifikacích. První s krátkým rozvorem, druhá s dlouhým. Na kupé a kabriolet budeme muset zapomenout, s novou generací údajně nedorazí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.