Nissan Altima patří k velmi oblíbeným rodinným sedanů, zejména v USA. Automobilka nyní přichází s jeho faceliftem. Na co se můžeme těšit?
Na první pohled každého dozajista zaujme přepracovaná maska automobilu včetně předního nárazníku a lampy LED světlometů. Zadní části vévodí rovněž nový zadní nárazník doplněný o přepracované zední světlomety. Proměnou prošla i střecha a celý zavazadlový prostor.
Změna vizáže vozu ale nebyl jediný záměr designérů. Rovněž se jim povedlo snížit koeficient aerodynamického odporu se snížil o celých 10%.
Pod kapotu si může zákazník vybrat hned z dvojice motorů: 2,5 litrový čtyřválec s výkonem 182 koní a 3,5 litrový agregát V8 s výkonem 270 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.