Francouzská automobilka Renault odhalila ve Frankfurtu novou generaci modelu Mégane, přičemž bude nabízen výhradně s motory do objemu 1,6 litru. O to víc zaujme informace, že v roce 2017 přijde na trh varianta se jménem Hybrid Assist.
Vůz využije kombinaci 1,5-litrového turbodieselu a malého elektromotoru. Ten dostne podobu startéru/generátoru a pokaždé do sebe uloží část kinetické energie při akceleraci a deceleraci. Tu následně zpětně využije při rozjezdech a startu pohonné jednotky ve spolupráci se systémem Start/Stop, Asi i proto výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 3,3 litru na 100 km a emise CO2 o hmotnosti pouhých 76 g/km.
Zvolená pohonná soustava má několik výhod, a to včetně toho, že splńuje přísné emisní normy. Francouzi mají taktéž připravenou i klasickou plug-in hybridní technologii, kterou jsme mohli spatřit na vystaveném konceptu Eolab. S jejím použitím ale Renault nějak moc nepospíchá a do Méganu jí asi nebude implantovat. Podle výrobce by se to totiž nevyplatilo z důvodu vyšší ceny za konečný model.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?