Francouzská automobilka Renault odhalila ve Frankfurtu novou generaci modelu Mégane, přičemž bude nabízen výhradně s motory do objemu 1,6 litru. O to víc zaujme informace, že v roce 2017 přijde na trh varianta se jménem Hybrid Assist.
Vůz využije kombinaci 1,5-litrového turbodieselu a malého elektromotoru. Ten dostne podobu startéru/generátoru a pokaždé do sebe uloží část kinetické energie při akceleraci a deceleraci. Tu následně zpětně využije při rozjezdech a startu pohonné jednotky ve spolupráci se systémem Start/Stop, Asi i proto výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 3,3 litru na 100 km a emise CO2 o hmotnosti pouhých 76 g/km.
Zvolená pohonná soustava má několik výhod, a to včetně toho, že splńuje přísné emisní normy. Francouzi mají taktéž připravenou i klasickou plug-in hybridní technologii, kterou jsme mohli spatřit na vystaveném konceptu Eolab. S jejím použitím ale Renault nějak moc nepospíchá a do Méganu jí asi nebude implantovat. Podle výrobce by se to totiž nevyplatilo z důvodu vyšší ceny za konečný model.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?