Autosalon ve Frankfurtu nad Mohamen je sice plný vozů segmentu crossover a SUV, Smart ale odhaluje pravý opak velkých vozů.
Již v srpnu letošního roku jsme byli svědky odhalení fotografií nové generace Smartu Fortwo ve verzi Cabrio. Ten je vybaven novou plátěnou střechou, která je k dispozici hned ve barvách (červená, džínová modrá a černá) a dokáže se složit či rozložit do 12 sekund. Pokud očekáváte pro mnohé levnější kabriolety typické plastové zadní okno, budete asi dost překvapeni. Smart Cabrio totiž přináší plnohodnotné skleněné zadní okno.
Zákazníci mají na výběr hned z dvojice tříválcových motorů. Slabší s výkonem 71 a silnější se silou 90 koňských sil. Oba agregáty mohou být spárovány s pětistupňovým manuálem, či s automatem TwinamicDíky této kombinaci dokáže i takovéto mini vozítko uhánět až 155 kilometrů v hodině.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?