Nový Mégane se již dříve ukázal veřejnosti, ale až dnes můžeme vidět i sportovně naladěnou verzi GT. Ta vypadá vskutku náramně a tvoří krásný základ pro vrchol nabídky, Mégane RS.
Design auta je silně ovlivněn větším sedanem Talisman, jenž má mimochodem taktéž svou světovou premiéru ve Frankfurtu. Nová generace populárního hatchbacku nabízí silný boční profil, prominentní mřížku chladiče a ostře řezané světlomety s integrovanými LED diodami pro denní svícení. Vzadu jsou pak umístěny Full LED lampy s 3D grafikou.
Renault také s potěšením oznamuje, že do Méganu instaloval několik zcela nových prvků. Za zmínku stojí plně barevný head-up display, barevný TFT displej o rozměru 7 palců a 8.7-palcovou obrazovku systému R-Link 2. Při uvedení na trh bude model nabízen s řadou šesti motorů. Mezi ně patří naftová jednotka dCi s výkonem 90 koní, 110 a 130 koní. Benzínové jednotky zastoupí TCE motory o výkonech 100, 130 a 205 koní. S nimi jde spárovat dvouspojkovou automatickou převodovku EDC. U motoru dCi 110 bude šestistupňá a u verzí TCE 130 a TCE 20 5 sedmistupňová.
Vrcholná verze Mégane GT ukryje pod kapotou motor s výkonem 205 koní, spárovaný se sedmistupňovým automatem EDC. Ve výbavě je přítomen systém natáčení všech čtyř kol 4Control, sportovní podvozek, 18-palcová litá kola s diamantovým efektem, dvě koncovky výfuku a difuzor.
Evropské prodeje jsou naplánované na začátek roku 2016, přičemž do Česka se model dostane o pár měsíců později.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?