Audi představila posílenou verzi svého ostrého SUV s názvem SQ5 TDI. Svou premiéru si odbyla na frankfurtském autosalonu a její název doplňuje slovíčko Plus.
Přípona "plus" ovšem v tomto případě znamená poměrně hodně. Základní výkon totiž poskočil z hodnoty 313 koní a 650 Nm na suprových 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Výkon je pak ždímán ze stejného twin-turbo 3,0 litrového naftového šestiválce, který má nyní vyšší vstřikovací tlak.
Motor spolupracuje s 8-rychlostní převodovkou Tiptronic a výkon je samozřejmě posílán na obě nápravy skrze systém pohonu quattro. Vše výše zmíněné zaručuje zrychlení z 0-100 km / h za 5,1 sekundy a maximální rychlost je opět 250 km / h. Spotřeba paliva dosahuje úctyhodných 6,6 l / 100 km a emise CO2 činí 174 gramů na kilometr.
Jedna drobnost na závěr, Audi hodlá vyrobit jen pouhých 100 kusů a každý z nich má stát 67,700 eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.