Audi představila posílenou verzi svého ostrého SUV s názvem SQ5 TDI. Svou premiéru si odbyla na frankfurtském autosalonu a její název doplňuje slovíčko Plus.
Přípona "plus" ovšem v tomto případě znamená poměrně hodně. Základní výkon totiž poskočil z hodnoty 313 koní a 650 Nm na suprových 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Výkon je pak ždímán ze stejného twin-turbo 3,0 litrového naftového šestiválce, který má nyní vyšší vstřikovací tlak.
Motor spolupracuje s 8-rychlostní převodovkou Tiptronic a výkon je samozřejmě posílán na obě nápravy skrze systém pohonu quattro. Vše výše zmíněné zaručuje zrychlení z 0-100 km / h za 5,1 sekundy a maximální rychlost je opět 250 km / h. Spotřeba paliva dosahuje úctyhodných 6,6 l / 100 km a emise CO2 činí 174 gramů na kilometr.
Jedna drobnost na závěr, Audi hodlá vyrobit jen pouhých 100 kusů a každý z nich má stát 67,700 eur.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?