Audi ukázalo na výstavě IAA 2015 sedan S4 a kombík S4 Avant, které sdílí nově vyvinutý výkonný šestiválec o objemu 3.0-litru TFSI.
Dneškem se ve Frankfurtu ukázala ostřeji naladěná Audi S4, která nabízí výkon 354 koní a 500 Nm točivého momentu. Motor má větší výkon než jeho předchůdce a zároveň je lehčí a přináší sníženou spotřebu paliva. Pohonná jednotka spolupracuje s novou osmistupňovou převodovkou tiptronic, která podle Audi posilují výkonnost a nabízí velice rychlé změny převodových stupňů. Díky novému hardwaru bude nová Audi S4 ve verzi sedan zrychlovat z 0-100 km / h za 4,7 sekundy a elektronický omezovač rychlosti jej zastaví v rozletu až při tempu 250 km / h. Co se týče spotřeby paliva, výrobce slibuje hodnotu 7,4 l / 100 km a vypustění 170 g / km emisí CO2.
Jak byste čekali od modelu S, všechna síla je směřována na obě nápravy skrze systém quattro a samosvorný diferenciál. Ten za normálních jízdních podmínek posílá 60% točivého momentu na zadní kola. V závislosti na situaci může poslat až 70% na přední nápravu, nebo až 85% na zadní kola za účelem poskytnutí optimální trakce bez ohledu na stav vozovky a rychlosti jízdy. Sportovně laděná Audi S4 sedí o 23 mm níže než normální A4ka. V základu se postaví na litá kola o rozměru 18 palců s pneumatikami o šíři 245/40. Nová generace S4ky váží od 1630 kg (verze sedan) a praktičtější S4 Avant pak 1,675 kg.
V kabině jsou přítomna sportovní sedadla s kůží Nappa a Alcantara. Najdete zde také podsvětlené prahové lišty s nápisem "S4" a nebo 12,3-palcovou digitální přístrojovou desku. Ve standardu jsou pak zahrnuty LED světlomety, které lze za příplatek vyměnit za techniku Matrix LED. Nová Audi S4 sedan a S4 Avant přijdou do prodeje až v příštím roce, zatím ale není známa cena.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.