Multivan PanAmericana Concept. Tento dlouhý název patří novému konceptu na stánku Volkswagenu. O koncept se ale nejedná tak úplně. Jak je to možné? Dozvíte se v následujících řádcích.
Volkswagen Multivan PanAmericana Concept navazuje na svého předchůdce z minulé generace Multivanu. Stejně tak jako on je postaven na základě klasického Multivanu. Na rozdíl od něj ale přináší vyvýšený a oplastovaný podvozek. Stejně tak plasty chrání i prahy a podběhy. Hlavním rozdílem oproti sériovému Multivanu je pohon 4x4.
Automobil pod kapotou ukrývá dvoulitrový motor TDI BMT s výkonem 204 koňských sil.
Nyní už k avizované otázce, zda se jedná o koncept. Vůz má totiž ve svém jménu slovo „concept“, automobilka ho ale prezentuje jako speciální edici a je tak dost možné, že se modelu PanAmerica dočkáme i v modelové řadě současného Multivanu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.