Už jen několik málo dní nás dělí od autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Tam svou premiéru prožije velká spousta novinek. Například i dlouho očekávaný Jaguar F-Pace.
Současná situace na trhu luxusních vozů je zcela jednoznačná. Chce-li se automobilka prosadit ve velkém na globálním trhu půjde jí to bez pořádného SUV jen těžko. To jako první pochopilo Porsche a již v roce 2002 vypustilo do světa svůj Cayenne. Díky tomu si výrobce sportovních vozů získal širokou paletu nových zákazníků a několikanásobně tak zvýšil své prodeje.
Po vzoru Stuttgartské automobilky tak na svých SUV pracuje spousta výrobců luxusních vozů jako je Maserati, Bentley nebo Jaguar.
A právě Jaguar nyní konečně vypouští do světa nemaskovanou podobu svého F-Pacu.
Ten si svou živou premiéru sice odbude až ve Frankfurtu, my jsme ho ale mohli spatřit již několikrát. Například na propagačních videí, také ale v průběhu první etapy slavného cyklistického závodu Tour de France jako doprovodné vozidlo stáje Sky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?