Jak jistě většina z našich čtenářů ví, Citroën si pro nás chystá nový koncept. Ten ponese jméno Cactus M. Písmeno M přitom znamená slovo Méhari, což je název jednoho z nejznámějších auto, které kdy Citroën postavil. Pokud vám toto jméno stále nic neříká, stačí si vzpomenout na slavnou filmovou sérii s francouzským četníkem Chruchotem, kde bylo Méhari opravdu hojně využíváno.
Nedávno se Citroën pochlubil na webu propagačním snímkem k tomuto nového konceptu. Na něm jsme mohli spatřit lakýrníka, který pracuje na surfařském prkně, které bude patrně koncept doplňovat.
Na nejnovějším propagačním snímku máme konečně možnost prohlédnout si alespoň část koncepčního vozu. Již dříve nám bylo jasné, že se bude jednat o vůz bez střechy. Ze snímku ale vyplývá fakt, že koncept M bude naprosto postrádat B-sloupky. Za to C-sloupek je na voze velmi výrazný a patří k jedním ze stěžejních, designových prvků. Ten je navíc vyveden v dřevěném dekoru. Výrazně se tak vymyká zbytku vozu, jehož exteriér nese tyrkysovou barvu a interiér kombinuje bílou a černou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?