Svět automobilů určených primárně pro okruhové radovánky se téměř denně rozšiřuje. Ač konkurence je stále tvrdší své jisté výsadní postavení si stále drží vozy značky Caterham, které stojí na základě vozu Lotus 7.
Caterham prozatím o své postavení na trhu soutěžil pouze s menšími společnostmi jako je BAC, Ariel a podobně. Nyní to ale vypadá, že se i Caterhamu rýsuje opravdu tvrdá konkurence. Na svém „okruhovém dravci“ údajně již pracuje Toyota. A nyní přichází další konkurent, který se představí již na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Tím konkurentem je japonská Honda a její okruhový vůz nese označení Project 2 & 4. O tomto voze toho prozatím není moc známo. Údajně se jedná o design, který zvítězil v mezinárodní designové soutěži, kterou vyhlásila společnost Honda.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?