České zastoupení automobilky Ford uvádí na trh novou edici modelu Focus s názvem Red & Black Edition.
Jedná se o novou limitovanou edici, která vychází z verze Trend Sport a v základu nabízí mnoho výbavových prvků. Těmi je například sportovní odpružení, 18 palcová černě lakovaná kola z lehkých slitin s kontrastně červenými brzdovými třmeny.
Pro fanoušky značky bude poznávacím znamením u Focusu Red & Black Edition kontrastní barva laku střechy a zpětných zrcátek. Na výběr je červená pro Black Edition a černá pro Red Edition, přičemž nechybí ani kompletní sada exteriérových doplňků. Mezi ně se řadí přední a zadní spojler, difuzor, rozšířené nástavce prahů a sportovní mřížka chladiče
Změnou prošel i interiér, který nabízí kompletní kůži s červeným obšíváním. Speciální dekor nabízí i manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy, nechybí ani odlehčené hliníkové pedály a jinak bohatá výbava. Ta v základu nabízí automatickou klimatizaci, prémiovou středovou konzolu s loketní opěrkou a systém SYNC se systémem Bluetooth.
Nová edice Focus Red & Black bude k dispozici ve verzi pětidveřový hatchback a kombi. Do nabídky vstoupí s motory 1.0 EcoBoost o výkonu 125 koní a dále pak s motorem 1.5 EcoBoost 150 k. Cena za Focus 1.0 EcoBoost 5D Red & Black Edition činí 448 990 Kč, s motorem 1.5 EcoBoost se pak vůz zdraží o 25 000 Kč. Verze kombi je pak o dalších 20 tisíc dražší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.