Audi uvádí na trh Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro, mimořádně úspornou vznětovou verzi nového modelu Audi Q7, kterou mohou zákazníci již objednávat.
Nový motor snižuje spotřebu paliva na 5,5 litru nafty na 100 km. Zároveň klesla cena vstupního modelu řady Q7 na 1 579 900 Kč. První vozy se objeví u českých prodejců Audi na podzim. „Nové Audi Q7 je stejně jako předchůdce trefou do černého, o čemž svědčí již více než 330 zákaznických objednávek od zahájení předprodeje na českém trhu. Zákazníci oceňují na Q7 komfort, bezpečnost i progresivní design.
To vše je nyní s novým vstupním modelem Q7 ultra 3.0 TDI quattro s atraktivní cenou a mimořádně nízkou spotřebou paliva ještě dostupnější,“ říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi společnosti Porsche Česká republika. Nová verze modelu Audi Q7 se může pochlubit příkladnou hospodárností, protože kombinovaná spotřeba paliva motoru 3.0 TDI s výkonem 160 kW (218 k) činí pouhých 5,5 litru na 100 kilometrů.
O dobré ekologické bilanci svědčí také hodnota emisí CO2 144 gramů na kilometr. Nové rekordní hodnoty v segmentu luxusních SUV znamenají snížení spotřeby paliva až o 28 procent v porovnání s předchůdcem. Nové Audi Q7 je symbolem „Náskoku díky technice“, protože mimořádnou hospodárnost spojuje s pozoruhodnými jízdními výkony, které ilustruje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a nejvyšší rychlost 216 km/h.
Modely Audi s doplňkovým označením „ultra“ dosahují díky vyspělé technice rekordně nízkých hodnot spotřeby paliva a emisí a jsou nejúspornějšími vozy ve svých segmentech. Q7 ultra je třetí variantou v modelové řadě Q7, která byla v polovině června úspěšně uvedena na evropské trhy se dvěma motory 3.0 TFSI* o výkonu 245 kW (333 k) a 3.0 TDI* o výkonu 200 kW (272 k).
Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro s výkonem 160 kW (218 k) a točivým momentem 500 N.m od 1250 do 3000 min-1 je koncipováno pro mimořádně nízkou spotřebu paliva a od výkonnějšího motoru 3.0 TDI s výkonem 200 kW (272 k) se odlišuje několika detaily, například modifikovaným řízením spalovacího procesu a upraveným čerpadlem chladicí kapaliny a chladičem motorového oleje.
Hodnoty spotřeby paliva uvedených modelů:Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro tiptronic (160 kW):- Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,2 – 5,5**- Kombinované emise CO2 v g/km: 161 – 144**
Audi Q7 3.0 TFSI quattro tiptronic (245 kW):- Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,3 – 7,7**- Kombinované emise CO2 v g/km: 193 – 179**
Audi Q7 3.0 TDI quattro tiptronic (200 kW):- Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,2 – 5,7**- Kombinované emise CO2 v g/km: 163 – 149**
**Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, jakož i třídy hospodárnosti se liší podle zvolených kol, resp. pneumatik.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?